Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@06:42:15 GMT

اسکوچیچ در تیم ملی ابقا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۵۱۲۷

خبرگزاری آریا- کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصمیم به ابقای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی گرفت.
به گزارش آریا، جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال امروز با محوریت تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی برگزار شد. در پایان جلسه اعلام شد دراگان اسکوچیچ تا پایان جام جهانی 2022 قطر در تیم ملی ماندنی است. این در حالی است که کمیته فنی فدراسیون فوتبال هفته گذشته صلاحیت دراگان اسکوچیچ را برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی تأیید نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال تا پایان جام ملت های آسیا 2023 است.
در حالی که بسیاری منتظر خبر برکناری دراگان اسکوچیچ از سمت سرمربی تیم ملی بودند، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون اعلام کرد که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی به کارش ادامه خواهد داد. تصمیم به ابقای اسکوچیچ در حالی از سوی فدراسیون فوتبال گرفته شد که در روزهای گذشته و به خصوص پس از تصمیم کمیته فنی به برکناری این سرمربی و عدم صلاحیت او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی، باور عمومی مبنی بر پایان دوره کاری این سرمربی 53 ساله روی نیمکت تیم ملی بود اما در نهایت جلسه هیئت رئیسه حکم به حضور او در تیم ملی داد.
نکته جالب اینکه در روزهای اخیر نام سه سرمربی ایرانی، علی دایی، جواد نکونام و امیر‌ قلعه‌نویی، به عنوان سرمربی بعدی تیم ایران مطرح شده بود و به خصوص در 24 ساعت گذشته، از قلعه‌نویی به عنوان گزینه نهایی نام برده می‎‌شد و حتی فدراسیون به صورت رسمی، گزینه بودن وی را تائید کرد. با این حال اما بر اساس آنچه احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرده، هیئت رئیسه روی برکناری اسکوچیچ به جمع بندی نرسید و او به فعالیتش در تیم ملی ایران ادامه خواهد داد.
اسکوچیچ که پس از جدایی مارک ویلموتس هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، با چهار پیروزی تیم ایران را از حذف در مرحله پیش مقدماتی نجات داد و سپس صعود نسبتا ساده را به جام جهانی 2022 قطر رقم زد اما با این حال همیشه سایه اخراج را روی سر خود می‌دید و انتقادات از او پس از شکست برابر کره جنوبی و الجزایر به اوج خود رسید. حالا باید دید تصمیم به ادامه کار اسکوچیچ تا چه زمانی خواهد بود و سرمربی تیم ملی تا پایان قراردادش یعنی تا جام ملتهای 2023 سرمربی ایران می‌ماند یا خیر؟
پس از اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز تشکیل جلسه داد و احسان اصولی به‌عنوان سخنگو اعلام کرد دراگان اسکوچیچ به کارش در تیم ملی فوتبال ایران ادامه خواهد داد، اکنون فدراسیون فوتبال نیز در بیانیه‌ای به حواشی اخیر واکنش نشان داده است. در بیانیه فدراسیون فوتبال که مثل قبل به جزئیات حواشی پیش آمده برای تیم ملی و صحبت‌های بازیکنان اشاره‌ای نشده، آمده است که باید حمایت همه جانبه از تیم ایران صورت بگیرد.
فدراسیون فوتبال ضمن تایید خبر حمایت از کادر فنی تیم ملی بیانیه‌ای به شرح زیر داده و از برخورد با افرادی که بی‌انضباطی و بداخلاقی خواهند کرد، خبر داده است:
«با عنایت به موضع‌گیری‌های مکرر قبلی فدراسیون فوتبال مبنی بر حمایت کامل از کادر فنی تیم ملی و با توجه به نتایج قابل قبول تیم ملی که محصول هم‌افزایی و تلاش مشترک بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و حمایت‌های مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بار دیگر بر حمایت همه جانبه از کادر فنی تیم ملى تاکید نموده و بر این اساس همکاری دو طرف همچنان استمرار خواهد داشت.
بدیهی است فدراسیون فوتبال از این پس با هرگونه بی‌انضباطی، بداخلاقی و ایجاد شکاف و اختلاف در تیم ملی در هر سطحی با قاطعیت و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد کرد.
بر این اساس در آستانه بازی‌های مهم جام جهانی قطر از همه هواداران پرشور فوتبال ایران، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه کسانى که دل در گرو اعتلای پرچم پر افتخار جمهورى اسلامی ایران دارند، تقاضا داریم در جهت همبستگی و اتحاد بیشتر در تمام ارکان تیم ملی حداکثر همراهی و همدلى را داشته باشیم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسکوچیچ تیم ملی فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هیئت رئیسه تیم ملی کمیته فنی کادر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست

سرمربی جدید تیم ملی والیبال چین گفت: با خودم فکر کردم در این کشور پرجمعیت با این امکانات ورزشی، قطعا استعدادهای زیادی وجود دارد و من باید روزی بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویتال هینن، سرمربی بلژیکی و جدید تیم ملی والیبال چین در مورد مسئولیت جدید خود اظهار داشت:‌ والیبال چین همیشه برایم جالب بوده است. سال 2009 به یاد می‌آورم که سرمربی لهستان بودم و با تیم ملی چین در نینگبو بازی کردیم. با خودم گفتم که در این کشور پرجمعیت با این امکانات ورزشی، قطعا استعدادهای زیادی وجود دارد و من باید روزی بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست.

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

سرمربی تیم ملی چین ادامه داد: من سال 2021 می‌خواستم به چین بیایم اما فدراسیون والیبال این کشور، اعتقادی به مربیان خارجی نداشت. حالا همه چیز تغییر کرده است؛ نتایج تیم چین در فصل گذشته خوب نبود و در رنکینگ فدراسیون جهانی نیز سقوط کرد و حالا سی‌ویکم است. در نتیجه چینی‌ها به سراغ مربی خارجی آمدند و من پیشنهاد آنها را قبول کردم. هدایت چین، چالشی بزرگ و باورنکردنی برای من است. 

هینن تصریح کرد: من از فدراسیون والیبال چین خواستم تا مسئولیتی فراتر از تیم ملی داشته باشم و به توسعه والیبال پایه و آموزش مربیان بومی نیز کمک کنم. معتقدم والیبال مردان چین می‌تواند مثل تیم زنان این کشور در دنیا، جزو بهترین‌ها باشد.

او در پایان گفت: تیم ملی چین در لیگ ملت‌های 2024 حاضر نیست و جواز حضور در جام جهانی 2025 را نیز ندارد. راهی طولانی پیش روی ماست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان مسلمان شد
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال: مطمئنم با جام برمی‌گردید
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست