Web Analytics Made Easy - Statcounter

  چگونه برای دانش ­آموزان، لپ­تاپی مناسب تهیه کنیم؟

استفاده از تکنولوژی مناسب، یادگیری بهتری را به همراه می ­آورد!

چه دانش­ آموز باشید و چه دانشجو، یک نوت­بوکِ خوب، ابزارِ مهمی در حوزه­ی تکنولوژی است که با آن می­توانید پیشرفت کنید و نمره ­های بهتری بگیرید.

امروزه با طیف گسترده و گیج ­کننده­ای از نوت­بوک­ ها و لپ­تاپ­ ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس این سوال پیش می­آید که برای انتخابِ تکنولوژی مناسب­ تر در زمینه­ ی تحصیلی، به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

در ادامه به چند نکته­ ی عمومی و مهم در این زمینه می­پردازیم.

هر آنچه باید درباره لپتاب های کارکرده و نو بدانید 

اولویت­ های فنی خرید لپ­تاپ برای تحصیل

اول از همه، شما باید به فکر کیفیت دستگاه باشید، چون شما به لپ­تاپی نیاز دارید که مقاومت بالایی داشته باشد. حالا منظور ما لپ­تاپ ­های صنعتی نیست، اما مدلی که انتخاب می­کنید باید اسکلت محکمی داشته باشد و مقاوم دربرابر هرگونه ضربه در کوله­ پشتی و یا جاهای دیگر باشد.

در عین حال، لپ­تاپ انتخابی شما باید جمع و جور باشد. نباید قطور و سنگین باشد تا به راحتی در کوله­ پشتی شما جای بگیرد و وقتی آن را با خود حمل می­کنید، روی دوش شما زیاد سنگینی نکند. به طور خلاصه، لپ­تاپی که انتخاب می­کنید باید میزان سنگینی ­اش متعادل باشد اما در عین حال ضربه­ پذیری تقریبا بالایی داشته باشد.

احتمالا در کلاسِ درس یا هرجای دیگر به نوت ­برداری و یادداشت ­نویسی احتیاج پیدا می­کنید، پس بهتر است یکی از معیارهای دیگر شما برای انتخاب لپ­تاپ، لمسی بودن صفحه­ اش باشد.

در واقع بهتر است لپ­تاپ­ های تبلت­شو (2 در 1) را انتخاب کنید، چون هم می­شود به عنوان لپ­تاپ معمولی از آن استفاده کرد و هم به عنوان تبلت و برای یادداشت برداری سریع (این لپ­تاپ ­ها اغلب یا کیبوردشان جدا شدنی است و یا 360 درجه می­چرخند و پشت صفحه جمع می­شوند و اینگونه به عنوان تبلت هم مورد استفاده قرار می­گیرند.)

شما قرار است در مدرسه هم تایپ کنید و هم یادداشت ­برداری. اگر قرار باشد با دستگاه خود مقاله ­ها و مطالب طولانی بنویسید، قطعا کیبورد به کارتان می­آید. در اینجا باید بگوییم که لپ­تاپی که کیبوردش جدا می­شود، کمی ناامیدکننده عمل می­کند. چون ابزار تایپ چندان قوی­ای ندارد.

شما به کیبوردی نیاز دارید که قدرت تایپ بالایی داشته باشد، یعنی هم محکم و تاشو باشد، و هم کلیدهایش نرم باشد. ترجحا جنسش از پلاستیک نباشد و ظاهر لق نداشته باشد. (و قطعا دلتان نمی­خواهد در هنگام تایپ بدنه منقبض شود، پس حواستان به این هم باشد!)

شما می­توانید همه ­ی این قابلیت ­های یک لپ­تاپ را با خواندن نظرات کسانی که از آن استفاده کرده ­اند، بسنجید. اما برای این کار می­توانید به سایت فروشگاه اینترنتی لپشاپ ( laapshop.ir ) رفته و از مدل ها لپ تاپ و تبلت دیدن فرمایید و از طریق راهنمایی های لازم برای خرید لپ تاپ با کیفیت رو داشته باشید

در آخر باید این را هم بگوییم که یکی دیگر از اولویت­ هایی که باید در هنگام خرید لپ­تاپ برای تحصیل در نظر بگیرید، عمر بالای باتری آن است. هرچه شارژ باتری دستگاه شما دوام بیشتری داشته باشد، به نفع شماست چون قطعا قرار است یک روز کامل در مدرسه یا دانشگاه از آن استفاده کنید.

بودجه

بودجه هم یکی از مسائل خیلی مهم در انتخاب لپ­تاپ است. هرخانواده­ای امکان خریدِ لپ­تاپ­ های گران­ قیمت و همه چیز تمام را ندارد و بیشتر خانواده­ ها به دنبال گزین ه­ای اقتصادی و قیمت مناسب هستند.

خبر خوب این است که نیازی نیست شما به دنبال دستگاهی با قدرت سخت­ افزاری بالا باشید، چون همه­ ی لپ­تاپ­ ها قابلیت جستجو در وب و هر امکاناتی که برای یک دانش­ آموز نیاز است را دارند. پس لازم نیست به دنبال لپ­تاپ ­هایی با پردازنده­ های آنچنانی بروید. همچنین لازم نیست به دنبال لپ­تاپ ­های با کارت گرافیک بالا باشید.

در مسئله­ ی سخت ­افزار، شما باید به دنبال لپ­تاپی باشید که نیازهای پایه ­ی شما را برآورده کند، مثلا لپ­تاپی با پردازنده­ی اینتل دوال کور (DUAL-CORE INTEL) یا AMD  کارتان را راه می­اندازد. (اگر از خانواده­ی اینتل­ ها، سی پی یو را هم انتخاب کنید، خیلی عالی است.) همچنین این را هم در نظر بگیرید که میزان حافظه­ ی رَم RAM دستگاهتان 4 گیگابایتی باشد نه 2 گیگابایت. چون با ویندوز ده به مشکل می­خورید. و اگر به دنبال لپ­تاپ ارزان قیمت هستید بهتر است سراغ لپ­تاپی با حافظه­ ی هارد دیسک بروید تا SSD. چون اگر به حافظه­ی بالایی نیاز داشته باشید و بودجه­ ی کمی داشته باشید، نمی­توانید لپ­تاپی با حافظه ­ی SSD بالا بگیرید.

در آخر این را بدانید که شما با لپ­تاپی معمولی و ارزان قیمت هم می­توانید کار خود را در مدرسه راه بیندازید. فقط لازم است اولویت­ هایی که گفته شد را در نظر بگیرید.

کروم­بوک

یکی از جایگزین­ های ارزان قیمت و اقتصادی برای لپ­تاپ­، کروم­بوک­ است. این دستگاه­ها از سیستم­ عامل کروم تبعیت می­کنند، نه از ویندوز. و سیستم ­عامل چندان پیچیده­ای ندارند. قطعات این لپ­تاپ­ ها هم زیاد پیچیده نیستند و به همین خاطر ارزان قیمت هستند.

همچنین، کروم­بوک ­ها از سرویس قدرتمند گوگل کلود برای ذخیره­ ی آنلاین فایل­ها استفاده می­کنند، پس یعنی به حافظه­ ی بالای مرورگر (LOCAL STORAGE) احتیاجی ندارید. همچنین می­توانید از جی سوئیت (G SUITE) هم استفاده کنید که این روزها خیلی به کار می­آید و دیگر نیازی نیست پول زیادی برای مایکروسافت آفیس خرج کنید. کروم­بوک­ ها اخیرا پیشرفت زیادی کرده اند و برخی از مدل­های آن برنامه­ های اندرویدی و سیستم عامل لینوکس را هم پشتیبانی می­کنند.

ما خرید لپ تاپ های کروم بوک را پیشنهاد نمیکنیم اولویت­ های استثنایی

تا اینجا ما درباره ­ی اولویت ­های کلی برای انتخاب لپ­تاپ برای یک دانش ­آموز صحبت کردیم. ممکن است برخی از دانشجویان در دانشگاه به لپ­تاپ­ های تخصصی ­تر احتیاج داشته باشند و باید به اقتضای آن اولویت­ های استثنایی­ تری را در نظر بگیرند.

مثلا دانشجویان مهندسی ممکن است به لپ­تاپ­ های قدرتمندتر و یا حتی لپ­تاپ­ های Workstation {یه معنی کسانی که کار های حرفه با لپتاپ انجام میدهند } نیاز داشته باشند. اینگونه لپ­تاپ ­ها از گرافیک بالایی برخوردارند و از برنامه ­ها و محاسبات سنگین به خوبی پشتیبانی می­کنند.

برخی از رشته­ های هنری و طراحی به لپ­تاپ­ های لمسی و قابل چرخش با صفحه نمایش فوق­ العاده با کیفیت، کالیبراسیون دقیق، رزولوشن بالا و دارای قلمی منعطف و بدون تاخیر که فشار زیادی را تحمل می­کند، نیاز دارند.

قطعا مدل های زیادی وجود دارند که به لپ­تاپ­ های تخصصی ­تر نیاز دارند، اما ما در اینجا نمی­توانیم به تک تک آن­ها بپردازیم. نکته این است که برخی از دانشجویان ممکن است به لپ­تاپ­ ها و نوت­بوک­ه ای ساده ­تر و ارزان ­قیمت­ تری نیاز داشته باشند و برخی به اقتضای رشته­­ دانشگاهی­شان، به لپ­تاپ­ های تخصصی تر و گران­تر.

اگر شما در رشته­ای مشغول به تحصیل هستید که نیازمند لپ­تاپ­های تخصصی است، بهتر است با مشخصات آن سیستم مورد نیاز رو از متخصص که در این زمینه فعالیت دارد و نیاز شما رو میتواند برطرف کند میتوانید مشورت کنید و از آنها بخواهید سیستم های مورد نیاز شما رو بهتون معرفی کنند از این رو فروشگاه اینترنتی لپ شاپ در زمینه لپتاپ های نو و استوک فعالیت دارد میتوانید از آنها برای انتخاب یک سیستم کار آمد و خوب مشورت بگیرید در این سایت در خرید نقدی لپتاپ میتوانید با کد تخفیف ( laapoff500 ) تا 5.000.000 ریال در خرید لپتاپ تخفیف بگیرید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه