Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مدیریت تاکتیکی مسئولان پاکستان در جهت کاهش جرایم سازمان یافته مرزی، گفت: براساس پروتکل ها و معاهدات مرزی انتظار بر این است که وقوع این گونه جرایم به صفر برسد.

به گزارش عصر یکشنبه ایران اکونومیست از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید هوایی و زمینی از مرزهای جنوب شرقی کشور با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های مطلوب کشور است، اظهار داشت: خوشبختانه در یک دهه گذشته همه دستگاه ها اقدامات بسیار مثبتی را با همکاری مردم خوب استان انجام دادند تا جایی که امروز شاهد نتیجه آن یعنی امنیت پایدار در این منطقه از کشورمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: ارتش و دولت پاکستان در آن سوی مرز، اقداماتی را از سال های گذشته آغاز کرده که در حال به ثمر رسیدن است هم حضور در مرز و هم اقدامات انسداد مرزی مشابه اقدامات آنچه که از سال های گذشته در مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

وی افزود: نتیجه این اقدامات مشترک مرزی با دولت پاکستان یک تعامل بسیار خوب ما بین دو کشور دوست و همسایه شده است ولی آنچه از ارتش پاکستان انتظار می رود این است که در مرزهای مشترک با این کشور و بخصوص در خاک پاکستان  براساس برآوردهای به دست آمده باید اقدامات تاکتیکی متناسب با موضوعاتی نظیر ورود اتباع بیگانه و قاچاق انسان به گونه ای باشد که شاهد انجام آن نباشیم.

سردار رضایی در ادامه با اشاره به موضوع قاچاق مواد مخدر، خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه بخش اعظمی از مرزهای مشترک ما سیم خاردار و فنس کشی شده  است اما باز هم شاهد ورود مواد مخدر از آن سوی مرز به داخل کشور هستیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: انتظار بر این است با توجه به پروتکل ها و معاهدات مرزی از سوی کشورهای همسایه بخصوص پاکستان این موضوع با مدیریت تاکتیکی مسئولان ذیربط آن به گونه ای باشد که قاچاق مواد مخدر به صفر یا کاهش بسیار چشمگیری یابد.

سردار رضایی با بیان اینکه در حوزه داخلی نیز نگرانی هایی بابت وجود برخی مشکلات آسیب زا وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه داخل نگران وجود سلاح های غیرمجاز هستیم خود این موضوع ناشی از عدم رعایت مقررات و قانون است، یعنی داشتن سلاح غیرمجاز جرم محسوب می شود که نتیجه آن منجر به وقوع سرقت های مسلحانه، قتل های ناشی از عصبانیت آنی و کنترل نشده بین اعضای خانواده ها یا دیگران می شود که این موارد به هیچ وجه شایسته مردم خوب این منطقه از کشورمان نبوده و نیست.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: بایستی سلاح های غیرمجاز جمع آوری و در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفته شود که این موضوع یکی از مطالبات جدی مجموعه انتظامی است.

این مقام ارشد انتظامی در کشور عنوان داشت: موضوع مهم بعدی بحث ورود بدون کنترل گازوئیل به استان است آمارهای ارائه شده نشان می دهد بیش از ۷ میلیون لیتر سوخت وارد استان سیستان و بلوچستان می شود با توجه به اینکه این استان پالایشگاه و ... ندارد به طور حتم بخش قابل توجهی از این حجم سنگین سوخت قاچاق است که این موضوع برخلاف منافع ملی است و باید مانع آن شد.

وی خاطر نشان کرد: در جلساتی که طی این سفر برگزار شد در رده های انتظامی و مرزبانی مصوب شد نسبت به مقابله جدی با ورود سوخت قاچاق در منطقه از استان های همجوار غربی با سیستان و بلوچستان نظیر هرمزگان، کرمان و ... که با تریلی و کامیون اقدام به جابه جایی گازوئیل می کنند به طور جدی ورود کرده و با آن مقابله کنند.

سردار رضایی افزود: سایر دستگاه های مرتبط باید نسبت به این موضوع بیش از پیش حساس بوده و با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به رده های انتظامی و همچنین با احداث ایست و بازرسی های ثابت و سیار این مهم تشدید تا مانع تضییع منافع ملی شود.

جانشین فراجا در رابطه با بحث سارقانی که موجب می شوند تا حرمت ها و هنجارها در جامعه رعایت نشود، عنوان داشت: مجازات سارقان مسلح دستگیر شده باید به گونه ای باشد که بازدارندگی و تاثیرگذاری لازم در نبود ارتکاب مجدد جرم را داشته باشد براساس گزارش های رسیده سارقانی هستند که بارها و چندمین بار مرتکب سرقت شده اما باز پس از گذراندن دوره محکومیت و آزاد شدن دوباره مرتکب سرقت می شوند، این موضوع واقعا پسندیده نیست.

وی ابراز داشت: انتظار بر این است که دستگاه های مرتبط با این موضوع که به هر دلیلی با وثیقه و غیره مجرمان را طبق مقررات آزاد می کنند، اطلاعات لازم را در اختیار پلیس قرار دهند تا سازمان انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط با چاره اندیشی و کنترل این افراد مانع از ارتکاب مجدد وقوع جرم توسط این مجرمان سابقه دار شوند.

سردار رضایی درخصوص ناهنجاری های گزارش شده در استان سیستان و بلوچستان و تردد برخی خودروها با پلاک مخدوش و یا بدون پلاک، تاکید کرد:  این موضوع جرم محسوب می شود و از طریق دستگاه های مرتبط ضمن اعمال قانون قرار بر این است که اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد و در یک مقطع خاص این طرح تشدید و به طور جد با آن برخورد خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در کشور مطرح کرد: کسانی که دارای خودروهای پلاک مخدوش و یا بدون پلاک هستند  به هر طریقی اعم از اینکه با سرعت های غیرمجاز تردد و موجب نارضایتی و ناراحتی مردم می شوند به گونه ای که با رانندگی های پرمخاطره باعث تصادف و تحمیل خسارات جانی و مالی به خود و دیگران می شوند برخورد قانونی صورت می گیرد این موضوع نیز جزو مصوبات مهم این سفر است.

جانشین فراجا خاطر نشان کرد:  با بینش، بصیرت و آگاهی خوبی که مردم استان سیستان و بلوچستان دارند خودشان مراعات کرده و مانع از ایجاد اینگونه ناهنجاری ها خواهند شد بر اساس قانون اگر راننده خودرو فاقد پلاک یا مخدوش در حال تردد باشد و به هر صورتی بخواهد مانع اجرای مامور قانون شود، بداند پلیس قاطعانه برابر مقررات وی را اعمال قانون می کند چرا که این موضوع نیز یکی از مطالبات جدی مردم بوده و درحوزه مدیریت انتظامی قرار دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این اقداماتی که عزیزان در حوزه انتظامی و مرزبانی دارند و با همکاری و تعامل همه دستگاه ها اعم از دولتی، غیردولتی و مردم بصیر به بهترین نحو اجرا شود تا شاهد به صفر رسیدن ناهنجاری ها و آثار برکات آن در جامعه باشیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سیستان و بلوچستان ، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، مرزبانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مرزبانی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور استان سیستان و بلوچستان دستگاه های مرتبط سردار رضایی گونه ای دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران

امام جمعه قزوین گفت: باید کاری کنیم کارگران و خانواده‌های آن‌ها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -جمعه هفتم اردیبهشت- در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با تبریک روز کارگر و با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود، اظهار کرد: ما قدر کارگران را می‌دانیم و به تأسی از پیامبر (ص) دست کارگران را می‌بوسیم.

وی افزود: باید کاری کنیم کارگران و خانواده‌های آن‌ها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند و مشکلات از سر راهشان برداشته شود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر این ملت بخواهند استقلال سیاسی را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند و بعد تأکید کردند رکن اساسی کارگر است.

خطیب جمعه شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان گفت: دشمنان با حیله و نیرنگ این سرزمین را از مسلمانان پس گرفتند؛ مسلمانان در اندلس در اوج قدرت و شکوه بودند که آثار تاریخی آن دوران هنوز هم وجود دارد، دشمن نخواست عزت و اقتدار مسلمانان را ببیند و با نقشه فساد، بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی بندوباری را در بین جوانان آن جامعه رواج داد.

آیت‌الله عابدینی افزود: از بانوانی که در امر حیا و حجاب زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنیم، از رئیس کل دادگستری و همراهانشان، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و همه مردم با غیرتی که متوجه شدند برای عفاف و حجاب باید جدی باشند.

وی ادامه داد: اینکه با رفتار همراه با احترام و کرامت حتی با بانوانی که بدحجاب هم هستند، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و از آن‌ها حمایت کردند تا مسیر درست را انتخاب کنند. اعتقاد داریم که عفاف و حجاب نشان استقلال، عزت و سربلندی، فرهنگ متعالی، پاکدامنی و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های افتخارآفرین است و همه باید جامعه خودمان را جامعه‌ای آبرومندانه قرار دهیم.

آثار شهید مطهری عقل و منطق ما را اشباع می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرارسیدن اظهار سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: رمزی از رموز شخصیت علامه مطهری را از زبان امام صادق (ع) بشنویم، امام (ع) فرمودند اینکه یک نفر عالم می‌شود، همه عالم شدن مربوط به آن کتاب‌هایی که خوانده و آن اساتیدی که به او درس داده‌اند و سال‌هایی که به مدرسه و دانشگاه رفته، نیست.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خیلی‌ها دانشگاه و مدرسه رفته‌اند، خیلی‌ها درس خوانده‌اند اما آن‌هایی که مطهری شده‌اند خیلی نیستند، مطهری چه چیزی داشت که او را تبدیل به علامه مطهری کرد؟ اگر رمزهای اسرار وجودی شهید مطهری را دنبال کنیم، خیلی تماشایی است.

وی ادامه داد: اگر کسی یک مقدار از آثار شهید مطهری را مطالعه کند، نمک‌گیر و علاقه‌مند می‌شود، وقتی کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانیم، دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را کنار بگذاریم، آنقدر که جاذبه معنوی دارد، این آثار هم عقل و منطق ما را اشباع می‌کند و پاسخگوی سوالات عقل و منطق است، هم قلب و درون ما را راضی و قانع می‌کند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در این ایام داریم، گفت: اگر جامعه‌ای خدای ناخواسته به ربا، اختلاس و حرام‌خواری مبتلا شد، نمی‌تواند قرآنی شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: بنابراین فساد اقتصادی نباید وجود داشته باشد و حلال‌خوری جدی باشد تا انسان لیاقت استفاده از کتاب، مکتب و معارف نورانی دین را داشته باشد؛ اگر رهبری مبارزه با فساد را جدی گرفتند، یعنی همه ما بسیج باشیم تا جامعه‌ای پاک داشته باشیم و زمینه پذیرش دین و قرآن در آن فراهم شود.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر برکات بسیاری داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در سفر به پاکستان، افزایش امنیت در مرزهای دو کشور خواهد بود و قدم‌های بلندی برای تقویت امنیت دو کشور برداشته شد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا نیز غیر از مسائل تجاری و مبادلات مالی که زمینه تقویت آن فراهم شد، تولید فناوری و استفاده از متخصصان ایران در احداث سد و نیروگاه کم‌نظیر در سریلانکا از اتفاقات مهم بوده که آبرو و عزت مهندسان ایرانی را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله عابدینی در انتهای صحبت‌هایش بیان کرد: از خدای متعال ملتمسانه می‌خواهیم این درد و رنجی که هر روز چندین بار قلب بندگان خدا را می‌آزارد و این شرایط غمگین آوارگان و مردم مظلوم غزه را پایان دهد و به زودی پیروزی و نصرت نهایی به این مردم مظلوم عنایت کند و رژیم منحوس صهیونیستی را به شکست کامل برساند.

کد خبر 748109

دیگر خبرها

  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی