Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@06:03:02 GMT

بازگشت زائران خوزستانی حج از ۲۷ تیرماه آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۵۲۹۵

بازگشت زائران خوزستانی حج از ۲۷ تیرماه آغاز می شود

مهدی رزاز روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عملیات بازگشت ۲هزارو ۷۴ زائر خوزستانی حج تمتع امسال در قالب ۱۵ کاروان و به وسیله هشت فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برابر با برنامه ارائه شده از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و همزمان با دیگر فرودگاه‌های کشور، نخستین گروه از حجاج خوزستانی روز ۲۷ تیرماه جاری وارد فرودگاه اهواز می‌شوند گفت: فرآیند جابجایی حجاج خوزستان به مدت چهار روز و تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاز به آمادگی فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز به منظور انجام عملیات بازگشت حجاج اشاره‌کرد و گفت: تمامی ساختار فرودگاهی در اهواز، آمادگی دارند تا در این مدت به زائران بیت آله الحرام خدمات ارائه کنند. 

به گفته مدیرکل فرودگاه های خوزستان، این آمادگی در زمان اعزام زائران نیز با قوت انجام شده بود.

مدیر کل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز تاکیدکرد: با توجه به آغاز مجدد شیوع بویروس کرونا در کشور، به‌منظور حفظ سلامتی استقبال کنندگان از حجاج و جلوگیری از اختلال در انجام برنامه پروازی دیگر مسافرین، تقاضا می‌شود؛ خانواده زائرین از ورود به فرودگاه خودداری کنند.

سهمیه حج تمتع امسال جمهوری اسلامی ایران ۳۹هزار و ۶۰۰نفر بود.

نخستین گروه حجاج خوزستانی ساعت ۲۲.۳۰ پنجشنبه شب ۲۷ خرداد از فرودگاه بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز عازم مدینه منوره شدند.

برچسب‌ها فرودگاه بین‌ المللی اهواز حج تمتع خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی اهواز حج تمتع خوزستان فرودگاه بین المللی اهواز حج تمتع خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند

ابراهیم احدی در همایش آموزشی – توجیهی حجاج استان اردبیل در مصلی اردبیل اظهار کرد: این حجاج در قالب ۷ کاروان روز‌های ۱۲ و ۱۳ خردادماه راهی سرزمین وحی خواهند شد که امسال عزیمت کاروان حجاج از فرودگاه اردبیل به صورت مستقیم به فرودگاه مدینه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: امروز در قالب همایش توجیهی – آموزشی سعی کردیم تا حجاج را بیشتر با مناسک و آداب حج آشنا کنیم که شامل انجام طواف، اقامه نماز در مکان‌های معنوی و همچنین انجام اعمال سعی بین صفا و مروه بود.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: دوره‌های آموزشی متنوعی در شهرستان‌ها برگزار شده و ما به صورت تجمیعی و متمرکز امروز شاهد برگزاری این دوره معنوی بودیم.

احدی افزود: زمان بازگشت حجاج از طریق فرودگاه جده به اردبیل ۱۵ و ۱۶ تیرماه خواهد بود که امیدواریم با صحت و سلامتی حجاج ابراهیمی حج تمتع را به جای آورده و به اردبیل بازگردند.

او ادامه داد: تا اسفندماه مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی حجاجی که سال‌های ۸۵ و ۸۶ ثبت نام کرده بودند انجام شد تا ما آمادگی خود را برای اعزام حجاج اعلام کنیم.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل تصریح کرد: با حضور روحانیون ۷ کاروان اعزامی به حج از استان اردبیل تلاش مان بر این است تا هماهنگی بیشتر با زائران انجام شده و به دور از هرگونه کوتاهی و خطا بتوانیم حج باشکوهی را با همراهی حجاج به انجام برسانیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • تشییع پیکر دو شهید خوزستانی شناسایی‌شده پس از ۴۰ سال
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران