Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پرویز احمدی پنجکی با اعلام اینکه پس از گذشت چهار ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ دولت هنوز قانون افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان را اجرا نکرده و حق مسکن کارگران نیز بدرستی اجرا نشده است، گفت: در شرایطی که دولت نتوانسته قیمت‌ها را کنترل کند، جلوی افزایش حقوق بازنشستگان را نیز گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم مقابله با افزایش حقوق، تحمیل سختی بازنشستگان است، گفت: اگر با افزایش حقوق بازنشستگان مخالفت می‌شود، گمان می کنند باید حقوق زیر ۱۰ میلیون تومان باشد و با این رویکرد فرمان تحمل تورم را برای بازنشستگان صادر می کنند، باید خودشان نیز این شرایط را تحمل کنند و انتظار داریم حقوق دولتمردان به زیر ۱۰ میلیون تومان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جلسه هیات دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله خامنه‌ای به دولت فرمودند «هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید «پیوست عدالت» داشته باشد و کاملاً مراقبت شود که این دستور یا تصمیم و مصوبه، به طبقات محروم و به عدالت ضربه نزند» اکنون سوال ما از دولت سیزدهم این است که اجرا نکردن افزایش حقوق بازنشستگان و قراردادن آنها در شرایط سخت معیشتی آن هم در گرانی هایی که در نتیجه تصمیم غلط دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده، کجای عدالت است؟ در شرایطی که بازنشستگان از طبقات محروم به حساب می آیند، آیا این رویکرد دولت مصداق ضربه زدن به طبقات محروم نیست؟

وی با یادآوری اینکه توصیه جدی رهبر انقلاب، موضوع بسیار مهم «احیای اعتماد و امید مردم» بود، گفت: ایشان گفتند که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است.

نایب رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران با یادآوری اینکه رهبر انقلاب فرمودند که باید در وعده‌ها و صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، حتماً به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد، گفت: وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و حتی شخص رییس جمهور وعده اجرای افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان را دادند، اما عمل به وعده ها کجاست؟ چرا وعده هایی می دهید که عمل نمی کنید.

احمدی پنجکی با اشاره به بخش دیگری از توصیه های رهبر انقلاب به دولت گفت: ایشان عذرخواهی سریع از مردم در مواقع بروز اشتباه را مورد تاکید قرار دادند، در حالی که امروزه دولت از راهی که رفته و افزایش حقوق بازنشستگان را متوقف کرده، بازنمی گردد، بلکه همچنان بر اشتباهات خود پافشاری می کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی