Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسعود امرالهی درخصوص نامه اخیر انجمن لبنی مبنی بر عدم امکان تخصیص ۵۰ درصدی تولیداتشان به چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری افزود: امروز در جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، فروشگاه های زنجیره ای، بازرسی اتاق اصناف و سوپرمارکتی های استان تهران مشکل ضریب سود تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آنالیز و تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته چهارم تیرماه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ابلاغ مصوبه سود بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تصریح کرد: براساس این مصوبه مقرر شد تولیدکنندگان ۵۰ درصد تولیدات خود را به تولید چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری و توزیع کنندگان علاوه بر تامین نیاز بازار محصولات را با نرخ های مصوب قبلی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

وی گفت: در واقع مشکل اصلی تولیدکنندگان لبنی میزان سود بین تولید و توزیع بود که با ورود دولت و آنالیز قیمت ها این مشکل برطرف شد. در کنار چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری قیمت سایر محصولات لبنی نیز افزایش قیمتی نخواهد داشت.

وی افزود: براساس مصوبه دولت شهروندان باید شیر پاستوریزه ۹۰۰ گرمی را با قیمت ۱۵ هزارتومان، شیر کم چرب uf را ۱۸ هزارتومان، پنیر uf ۴۰۰ گرمی را ۳۷ هزارتومان و ماست دبه ای ۲.۵ کیلوگرمی را ۴۹ هزارو ۸۰۰ تومان طبق روال گذشته در فروشگاه های زنجیره‌ای و خرده فروشی های سراسر کشور خریداری کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا کمبود محصولات لبنی در بازار مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ سازمان تعزیرات برای برخورد قانونی با متخلفان اعلام کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1147966 برچسب‌ها قیمت کالا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت کالا قلم محصول لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟