Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با عید غدیر، جدیدترین اجرا از ویژه برنامه «پاتوق آیینه‌ها» با موضوع فلسفه غدیر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر امین زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم گفت: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان و یکی از مهمترین مناسبت‌هایی است که در تقویم اسلامی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که تکلیف جانشین پس از پیامبر اکرم مشخص و مسیر آینده دین اسلام به عنوان کاملترین دین الهی ترسیم شد. 

وی اضافه کرد: اهمیت غدیر را باید در آیات روشن قرآن کریم جست‌و‌جو کرد؛ جایی که خداوند متعال در آیه اکمال، از عبارت «الْیَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِینَكُمْ» استفاده می‌کنند. بنابراین با واقعه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز روبه‌رو هستیم که باید برای هرچه بیشتر شنیده شدنش زحمت کشید و تبلیغ کرد. 

رئیس سابق فرهنگسرای گلستان، سرو و فردوس تأکید کرد: عید غدیر فرصتی مغتنم جهت تبیین اهمیت ولایت در جامعه اسلامی و جبران غفلت‌های صورت گرفته در جاری سازی فرهنگ غدیر در جامعه است. ضعف در معرفی و تبیین واقعه غدیر و کم‌توجهی به فرهنگ ایام ولایت و امامت در جامعه امروزی امری مشهود و نمایان است که باید علل آن را از مسئولین و کنشگران فرهنگی پرس و جو کرد. 

وی تبیین آموزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی سیره علوی را در جامعه ضروری دانست و گفت: توسعه و ترویج سیره علوی و فرهنگ ولایی در سطح جامعه و به ویژه در تعامل با گروه‌های هدف جوان و نوجوان به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، آینده اسلام را بیمه خواهد کرد.

امین زاده با اشاره به لزوم تبیین واقعه غدیر و ابعاد ناگفته آن گفت: آن چنان که باید به واقعه غدیر به عنوان یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین حوادث صدر اسلام توجه نشده است و مردم به ویژه جوانان با فرهنگ این ایام بیگانه هستند، بر همین اساس لزوم بازخوانی این روایت تاریخی و ایجاد شور و شعور غدیری در جامعه ضروری است. در تبلیغ واقعه غدیر آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که سخنان مهم پیامبر اسلام در آن مراسم متفاوت در حج الوداع را به گوش مردم سراسر دنیا برسانیم. همچنین باید پاسخ‌هایی مناسب برای تفاسیر غلطی که از سوی برخی‌ها ارائه می‌شود احصا کرده و با شیوه‌های هنرمندانه به دست مخاطبان رساند. بدون شک وقتی رهبر انقلاب از لزوم و واجب بودن «جهاد تبیین» سخن می‌گویند، ناظر بر این واقعه مهم نیز سخن گفته و تاکید بر بیان غدیرخم برای بخش بزرگی از مردم دنیا دارند. 

وی خاطرنشان کرد: برپایی جشن‌های غدیری در سراسر کشور اقدام بسیار خوب فرهنگی است که میتواند صدای برحق شیعیان را به سراسر دنیا و کسانی که قصد تحریف تاریخ را دارند برساند. همچنین پخش نذری و اطعام که یکی از سنت‌های سفارش شده در روز عید غدیر است، از اهمیتی دوچندان برخوردار است. باید کاری کرد تا این سنت حسنه در سطح عموم مردم نیز گسترش پیدا کرده و هر کس براساس وسع و توان خود جشن غدیر برگزار کند. 

او با اشاره به برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه به مناسبت عید غدیر خم گفت: فرهنگسرای اندیشه در جهت گسترش و تعمیق شناخت شهروندان عزیز از الگوهای دینی به ویژه امیرالمؤمنین‌ علیه السلام اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های متنوعی کرده است. جشن «همیشه امیر» همراه با آیتم‌های متنوع یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه به مناسبت عید غدیر خم است؛ سخنرانی مذهبی با موضوع عید غدیرخم و برگزاری میزگردهای تخصصی با هدف تبیین ابعاد ناگفته از این واقعه یکی از بخش‌های اصلی این جشن است. در کنار آن نیز برنامه‌های مفرح دیگری نظیر اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه، تاک شو، خوانندگی و .... اجرا می‌شود. 

وی تأکید کرد: این ویژه برنامه با همکاری شهرداری منطقه 7 تدارک دیده شده و روز دوشنبه 27 تیرماه از ساعت 19 مصادف با عید غدیر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. 

امین‌زاده درباره برنامه‌های دیگر فرهنگسرای اندیشه گفت: برپایی موکب غدیری در خیابان ولیعصر و توزیع 3500 پرس غذای سرد میان شهروندان برنامه دیگر فرهنگسرای اندیشه به مناسبت عید غدیر است. این ویژه برنامه با مشارکت گروه‌های جهادی طوس و حاتم برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت فرارسیدن عید غدیر جدیدترین اجرا از ویژه برنامه «پاتوق آیینه‌ها» با موضوع فلسفه غدیر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. این برنامه گپ و گفت های دختران و پسران دهه هشتادی است که تاکنون با موضوعات مختلف اجرا شده است و جدیدترین برنامه آن اختصاص به عید غدیر خم دارد. 

رئیس فرهنگسرای اندیشه درباره تولید محصولات مجازی ویژه این ایام گفت: به مناسبت دهه ولایت و این ایام آسمانی، محصولات متنوعی ویژه فضای مجازی تولید شده است که از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. 

حال و هوای سرزمین آفتاب در آستانه غدیرپویش «#مهمان_علی» به مناسبت عید غدیر در رشت رونمایی شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر مناسبت عید غدیر فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود ویژه برنامه واقعه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!

محمود گبرلو مجری تلویزیون، منتقد و کارشناس سینما درباره توقف پخش سریال «حشاشین» در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی به خبرنگار مهر گفت: سریال «حشاشین» که چند قسمت آن از پلتفرم‌های مختلف پخش می‌شد ناگهان از پخش آن جلوگیری به عمل آمد. حرکت سنجیده و اصولی که توسط ساترا انجام شد و ای کاش زودتر توسط خود پلتفرم‌هایی که در شبکه داخلی ایران فیلم‌های متفاوت نشان می‌دهند، پیش‌بینی و جلوگیری می‌شد.

وی اضافه کرد: صیانت از منافع ملی و هویت ایرانی وظیفه همه اقشار جامعه با هر سلیقه و تفکر و ایدئولوی است. ساترا در بزنگاه، دقیق و استراتژیک عمل کرد و باید به آن دست مریزاد گفت.

گبرلو اظهار کرد: در شرایطی که شاهد پیشرفت گسترده تکنولوژی اینترنتی و ماهواره‌ای در تولید و پخش فیلم و سریال هستیم طبیعتاً نمی‌توان از پخش فیلم و سریال‌های خارجی، به‌طور گسترده جلوگیری به عمل آورد و یا بر طبق نظریه مطرح شده اخیر که پخش هر فیلم و سریال باید از مجراهای قانونی باشد عمل کرد چون این امر، اصلاً امکان‌پذیر نیست. به‌ویژه در تجهیز لشکر انسانی، فکری، نظارتی و کنترلی و همچنین مواجه شدن با هزاران دردسر قانونی کپی‌رایت در جهان که در ایران رعایت نمی‌شود.

این مجری برنامه‌های سینمایی تلویزیون در ادامه به بیان راه‌حل‌های پیشگیرانه از چنین اتفاقاتی پرداخت و عنوان کرد: در این مسیر بهترین راه‌حل، تجهیز متخصصان و صاحبان تفکر و اندیشه معتقد به آرمان‌ها در درون پلتفرم‌هاست تا با هوشیاری و دانایی، متولیان پلتفرم‌های این مسیر درست هدایت شوند و کارساز و مؤثر باشند. درایت و هوشمندی قبل از پخش یک سریال یا فیلم خارجی و انجام تحقیقات گسترده از کم و کیف آن، یک اقدام ضروری است تا چنین اشتباهی تکرار نشود.

وی در ادامه راجع به سطح کیفی این سریال بیان کرد: سریال «حشاشین» از تکنیک ضعیفی برخوردار بود اما احتمالاً چون احساس می‌شد در کشور مصر در حال تولید است و ظواهر سریال هم نشان از روایت درستی از تاریخ داشت اقدام به پخش آن کردند. یک نکته هم درباره این آثار مهم است که برخی کشورها که سبقه ساخت سریال و فیلم در تبلیغ اسلام و مسلمین را دارند شاید در مسیر روایتشان، لایه‌های زیرین آن اثر پر از غرض‌ورزی و عناد بر ضد مسلمانان به‌ویژه جهان تشیع و حتی یک قوم و فرهنگ کشور مسلمان دیگری باشد که زمینه اختلاف و تفرقه است. در باطن اما تهیه‌کنندگان این سریال‌ها در صدد ارائه تحلیل غلط از ایدئولوژی خودساخته خود هستند که مبنای اصولی و منطقی ندارد و کینه‌ورزی نسبت به یک ملت دیگر را به تصویر کشیده است. به ویژه درباره شخصیت حسن صباح که روایت‌های متغیر و اختلاف برانگیزی وجود دارد و فیلم‌های تهیه شده نشان از این نگاه دارد لذا باید موشکافانه بررسی شود که متولیان صدور پخش این سریال و مهمتر از آن دوبله آن با چه نیت و انگیزه‌ای این کار را انجام داده‌اند.

این منتقد و کارشناس سینما اضافه کرد: درونمایه سریال «حشاشین» تخریب ماهیت اندیشه واقعی شیعیان، نسبت دادن عملیات وحشیانه ترور و کشتار داعش به تاریخ پر افتخار ایران است به‌طوری‌که گویی ایرانیان شیعه منشأ ترور و تخریب بوده‌اند؛ بنابراین سکوت در قبال این دروغ بافی‌ها ظلم بزرگی به تاریخ غنی سرشار از محبت و انسان‌دوستی ایرانیان است.

وی در پایان تاکید کرد: می‌پذیریم در شیوه حکمرانی ایران، اختلاف نظرها و تنش‌هایی وجود دارد اما دفاع از ملیت، آئین و فرهنگ ایرانیان خط قرمز است. برخی کشورهای مسلمان همسایه درصدد هستند تا در پیاده کردن اندیشه‌های به ظاهر اسلامی خود را برتر بدانند و به هر طریق شیطنت‌آمیز دنبال اثبات این ادعا هستند اما دلیل بر آن نیست که به اندیشه‌های بنیادین و درست شیعیان تعرض و حیثیت و آبروی ایرانی را ببرند و افکار عمومی را منحرف کنند.

کد خبر 6098207 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تماشاگر یک کنسرت ویژه در فرهنگسرای نیاوران باشید
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • جـشن خیلی دخـترونه «المـاس سـرخ» برگزار می‌شود
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان
  • استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!