Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: زندگی و فداکاری و ایثارگری شهدا باید با ابزار هنر به جامعه معرفی شود.

به گزارش ایران اکونومیست از «ایثار»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر یکشنبه در همایش ملی لاله‌های سپید که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای مدافع سلامت و تبریک عید غدیر خم گفت: اعتبار این همایش به خاطر جمعی از مردم غیرت مند کشور است که غیرت و ازخودگذشتگی خود را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جمعی از شیرمردان و شیر زنان در عرصه‌ای که ملت نیاز به کمک و فداکاری داشتند از جان خود گذشتند و این عزیزان با وجود اینکه ابعاد این بیماری شناخته نشده بود و راه پیشگیری و درمان این بیماری فراهم نبود؛ با احساس مسئولیت فداکاری کردند و در کنار افرادی که نیاز به کمک داشتند ایستادند.

تاکید بر قدرشناسی از مدافعان سلامت

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه بر همه مسئولان بایدقدرشناس مدافعان سلامت باشند، گفت: اگر شکرگزار و سپاسگزار این فداکاری نباشیم از این نعمت محروم خواهیم شد و اگر صحنه دیگری مثل دفاع مقدس به وجود بیاید این فداکاری‌ها را شاهد نخواهیم بود.
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: شهدای ما نیاز به برگزاری این مراسم‌ها ندارند زیرا آنها غرق رحمت الهی هستند و خداوند مزد آنها را داده است. جامعه نیاز به قهرمان و حماسه دارد و ما باید حماسه و قهرمانی شهدا را نشان دهیم تا این اسطوره‌ها چراغ راهنما و راهگشای آینده باشند.

شهدا قلبی به عظمت یک ملت داشتند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بسیاری از شهدا هرچند گمنام اما قهرمان بودند، ادامه داد: افراد مشهور اندکی بین شهدا وجود دارند و عمده آنها در قبل از شهادت گمنام بودند. شهدا قلبی به عظمت یک ملت داشتند که برای آنها دلسوزی و فداکاری کردند.

معاون رئیس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تأکید بر ضرورت ثبت خاطرات و زندگی شهدا گفت: این چهره‌ها باید با ابزار هنر به جامعه معرفی شوند. ما در حوزه شهدای دفاع مقدس کارهایی انجام دادیم اما کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر ملتی تاریخ خود را ننویسد دیگران با تحریف آن را خواهند نوشت.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، گفت: خداوند علو درجات و صبر به خانواده شهدا عطا فرماید و امیدوارم در این مسیر از خدمتگزاران آنها باشیم.

دانشجویان پزشکی شهدای مدافع سلامت را الگو قرار دهند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به ازخودگذشتگی شهدای مدافع سلامت در مقابله با ویروس کرونا گفت: گرامیداشت و تجلیل شهدا امر مهمی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد و برای همین ایشان در کتاب‌های شهدا تقریظ داشته‌اند. شهدای مدافع سلامت فرصتی هستند که دانشجویان پزشکی می‌توانند آنها را الگو قرار دهند و اگر این امر را جدی بگیرند کار آنها تضمین شده است.

امضای تفاهمنامه بنیاد شهید و وزارت بهداشت

 در این مراسم تفاهمنامه‌ای به منظور حمایت‌های معنوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.
همچنین با آغاز فعالیت بنیاد «روایت شهدای مدافع سلامت» به عنوان مرجع خاطرات و آثار شهدای سلامت از پایگاه اطلاع‌رسانی آیه‌های سپید با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

تجلیل از مدافعان سلامت

در پایان این مراسم از جمعی از مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجلیل شد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کرونا ، مدافعان سلامت ، بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران درمان و آموزش پزشکی شهدای مدافع سلامت معاون رئیس جمهور قاضی زاده هاشمی مدافعان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه زندگی شهدای تیم فوتبال آزادی سریال می‌شود، ابراز داشت: زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی داشته و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

وی جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی نظیر خواند و افزود: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه تهیه فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان در دستور کار است، ابراز داشت: این فیلم جز آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی در ادامه تصریح کرد: زندگینامه شهدای بین‌المللی استان نظیر شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز در این کنگره باید مورد توجه واقع شده و برای آن مستندات تهیه شود.

وی افزود: در برگزاری کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده شود.

کد خبر 6090280

دیگر خبرها

  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است