Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محسنی با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال برجام پرونده‌سازی علیه ایران در ذهن مردم است، گفت: بایدن در موضوع بازگشت به برجام دنبال وقت‌کُشی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محسنی، کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به ممانعت آمریکا در به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام اظهار کرد: در قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مقصر به بن‌بست رسیدن مذاکرات ایران برشمرده شده، در حالی که طرف‌های برجام نه‌تنها درخواست قانونی ایران را برای لغو تمامی تحریم‌ها قبول نکرده‌اند، بلکه علیه ایران قطعنامه نیز صادر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و

ی اضافه کرد: آمریکا و اروپایی‌ها قصد دارند با قطعنامه علیه ایران ذهنیت مردم جهان را به سمت و سوی پرونده‌سازی علیه ایران سوق دهند، در حالی که ایران بارها حُسن نیت خود را به آژانس نشان داده است.

این کارشناس سیاسی درباره اینکه با قطعنامه آژانس علیه ایران ممکن است ایران علاوه بر غیرفعال کردن دوربین‌های آژانس اقدام تلافی‌جویانه دیگری صورت دهد؟ چنین پاسخ داد: با این قطعنامه که جنبه سیاسی داشت ایران قطعاً در مواضع خود علیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر خواهد کرد.

محسنی با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپا با وجود اتحاد ظاهری اختلاف‌نظر اساسی در موضوع ایران دارند، ادامه داد: آمریکایی‌ها بیشتر از اینکه نگران به توافق رسیدن اروپایی‌ها با ایران در موضوع برجام باشد، دوست دارند با کارشکنی در این مذاکرات ایران را مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات قلمداد کنند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر اروپایی‌ها به شدت آمریکا را در به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام مقصر می‌دانند و عنوان می‌کنند بایدن با کارشکنی در روند مذاکرات و نداشتن اراده در بازگشت به برجام دنبال کشتن زمان است تا ایران را به این ترتیب تحت فشار بگذارد.

این کارشناس سیاسی تبیین کرد: همچنین برخی مقامات اروپا از آمریکا به دلیل سیاست‌های غلط ناراضی هستند و انفعال بایدن در بازگشت به برجام را نوعی هراس رئیس جمهور آمریکا از جمهوری‌خواهان می‌دانند که از تبعات ناشی از بازگشت به برجام نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازگشت به برجام علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم

دریافت 35 MB

به گزارش همشهری آنلاین این ویدیو نسخه تصویری است از سروده‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آستانه‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن در جلسه‌ای توسط ایشان خوانده شد.

کد خبر 848220 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد