Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده سفر چهار روزه خود به خاورمیانه را با تلاش برای اطمینان بخشی از نفوذ واشنگتن در منطقه به پایان رساند، اما هیچ یک از اهداف اصلی او محقق نشد.

به نوشته وبگاه چینی «گلوبال تایمز» کارشناسان بر این باورند که چرخش بایدن به سمت کشورهای خاورمیانه در شرایطی که آمریکا در بحران نفتی قرار دارد، خودخواهی و ریاکاری آمریکا را بیشتر برابر کشورهای منطقه آشکار کرده واولین سفر بایدن به خاورمیانه یک اشتباه بزرگ و ناخوشایند دیپلماتیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک استاد موسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه روابط خارجی چین در پکن که مایل به افشای نام خود نبود گفت، سفر بایدن به خاورمیانه هم «بی ثمر» و هم «شرم آور» بود، زیرا دو هدف اصلی دولت وی هماهنگ کردن کشو‌های منطقه برای ایجاد یک بازدارندگی موثر علیه ایران و فشار بر افزایش عرضه نفت  شکست خورد. استاد موسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه روابط خارجی چین در پکن گفت که تاکنون هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

«زو ویلی» مدیر «موسسه مطالعات خاورمیانه» در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای، خاطرنشان کرد که سفر بایدن به خاورمیانه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای به کشورهای منطقه می‌فرستد، زیرا آنها به وضوح می‌بینند که ایالات متحده در تلاش برای حل مشکلات نیست، بلکه به دنبال رهبری در در  منطقه و دامن زدن به اختلافات بیشتر است.

این کارشناس مستقر در پکن، با اشاره به اینکه چین هیچ کشور دشمنی در خاورمیانه ندارد بلکه  فقط همکاری مستحکم و سودمند متقابل دارد، گفت: «آمریکا به سختی متحدانش را برای مهار چین به دست آورد. به‌علاوه، چین به کشورهای خاورمیانه موعظه نمی‌کند که چه کاری انجام دهند و چه ارزش‌هایی را باید اتخاذ کنند و تحریم‌هایی علیه آنها اعمال نخواهد کرد.»

سخنگوی سفارت چین در فلسطین اشغالی نیز روز شنبه گفت: «خاورمیانه سرزمین مردم آن است، نه حیاط خلوت کسی.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا غرب آسیا بازدارندگی بازدارندگی علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بالانسر ایران و اسرائیل