Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:22:02 GMT

۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی دزفول رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۵۹۱۷

۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی دزفول رفع تصرف شد

محمد شفیعی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز  با پیگیری یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول ۲ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی با مساحت  ۱۶هزارو ۳۶۸ متر مربع در بخش سردشت و شهیون از متصرفان رفع تصرف شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری  تا کنون بیش از ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان و دست اندازان به اراضی ملی باز پس گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شفیعی زاده از شهروندان خواست هرگونه تخریب، تصرف، قاچاق زغال یا سایر محصولات جنگلی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

شهرستان دزفول حدود ۲۳۰ هزار هکتار جنگل، حدود ۶ هزار هکتار بیشه زار و ۱۱۲ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول خوزستان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول خوزستان منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول خوزستان منابع طبیعی منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد