Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۹۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۷۰ هزار و ۹۲۶ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۷۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۸۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۲۶ هزار و ۲۸۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

موضع وزیر بهداشت دربارع تزریق واکسن تاریخ گذشته 

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه همایش لاله‌های سپید با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردم، وارد موج هفتم کرونا شدیم، اما خوشبختانه مردم به ما کمک زیادی کردند و طی چند روز اخیر مراجعه به مراکز واکسیناسیون بسیار خوب بود؛ به طوری که آمار تزریق واکسن نشان می‌دهد که تعداد واکسن‌های تزریق شده در چند روز اخیر بالاست که امیدواریم همین روند ادامه یابد که در این صورت نگرانی زیادی نداریم و بیماری می‌تواند کنترل شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی، درباره برخی اظهارات مبنی بر واکسن تاریخ مصرف گذشته گفت: هیچ جایی حق ندارد واکسن تاریخ گذشته را تزریق کند. کاملا یک سیستم الکترونیک وجود دارد و واکسن یک UID دارد که این UID با تاریخش مشخص است و هیچ تغییری داده نمی‌شود. اگر یک نامه‌ای را کارشناسی به کس دیگری داده، دلیل نمی‌شود که واکسن تاریخ گذشته استفاده شده است.

عین‌اللهی گفت: سازمان غذا و دارو، سازمانی مشابه FDA آمریکا است؛ نظارت بر همه تاریخ‌ها نه تنها در واکسن، بلکه در همه داروها انجام می‌شود و این موارد به صورت الکترونیک در سامانه تی‌تک و سامانه‌های دیگر چک می‌شود و هیچگونه نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.

***

دفاع قالیباف از کارنامه شورای نگهبان

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در نطق پیش از دستور خود با تبریک 42 دومین سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) این نهاد انقلابی با الگو گیری از نهضت مترقی مشروطه عهده دار وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت است که شورای نگهبان توانسته علیرغم تمام هجمه های خارجی و داخلی از آن ها مراقبت کند و اجازه ندهد مسیر ریل گذاری کشور نسبت به قانون اساسی به انحراف کشیده شود.

همچنین شورای نگهبان بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد صادر کرد. در بخش هایی از این بیانیه آمده است: «شورای‌نگهبان به عنوان تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اگر چه از منظر حراست از قانون اساسی دارای نمونه‌هایی در سایر نظام‌های حقوقی جهان است، اما به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی در ترسیم حرکت کشور، نهادی بی نظیر است که آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام ناب محمدی (ص) را تحقق بخشیده است. این نهاد کارآمد به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، به عنوان عماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات انحرافی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران، سد کرده است.»

آسیب‌های شورای نگهبان که باید شناسایی و مرتفع شود

فرهیختگان در یادداشتی درباره آسیب‌هایی که متوجه شورای نگهبان است نوشت: «یکی از انتقادات وارده به شورا و برخی اعضای آن در سالیان گذشته، عدم مسئولیت‌پذیری آنها نسبت به تصمیمات خود بوده است. شورای نگهبان در ادوار اخیر بعضا دربرابر سوالات و ابهامات پیرامون عملکرد خود، پاسخ‌های مناسب و قانع‌کننده ارائه نداده است. نمونه نزدیک این مساله ناتوانی شورا از پاسخگویی قانع‌کننده درباره دلایل عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها در جریان انتخابات 1400 است. مساله‌ای پردامنه که گاه با ارجاع به «مرّقانون»، گاه با اعلام اینکه «مجاز به اعلام نیستیم»، گاه با اینکه «اعلام کردیم و خود نامزدها منتشر کنند» و درنهایت اینکه «اساسا قابل اعلام نیست»، پاسخ داده شد.

آفت دیگری که در برخی ادوار، برخی اعضا، شورا را بدان گرفتار کرده‌اند، اظهارات نابجا و غیرضروری است. این نوع اظهارات پیش و بیش از هر چیز از اعتبار نهاد شورای نگهبان می‌کاهد تا خود افراد. به‌عنوان نمونه می‌توان به اظهارات اخیر یکی از فقها درباره خانواده زنان بدحجاب، اشاره کرد. از نیازهای مهم نسل جدید برای اعتباربخشی به نهاد شورا و تقویت کیان و بنیاد آن، توجه جدی به دامنه و تبعات اظهارات خود است. بُعد دیگر این مساله، اظهارات پراکنده اعضای شورا درباره مسائل داخلی شوراست که در بیرون از شورا احساس واگرایی و اختلاف را القا می‌کند؛ امری که در روزهای نخست اعلام نتایج صلاحیت‌های انتخابات 1400 به‌شدت به‌چشم ‌آمد. اساسا ایجاد جایگاهی به‌عنوان سخنگوی شورای نگهبان، تعبیه مفری از این دام مهلک بوده است.

به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین آسیب شورا در تمامی ادوار اخیر که برخی آسیب‌های دیگر نیز متاثر از آن بوده‌اند و صدالبته توجه ویژه نسل جدید اعضا را به‌خود می‌طلبد، بی‌توجهی به پیوست رسانه‌ای و اقناعی تصمیمات شورا بوده است. به تعبیر بهتر، شورای نگهبان در امر رسانه و ارتباط با افکار عمومی چندان موفق نبوده است. این عدم موفقیت که تا حد زیادی برآمده از یک اشکال تکنیکی است و نه اساسی، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به تصویر شورا به‌ویژه در سال‌های اخیر وارد آورده است. به‌نظر می‌رسد، نسل جدید شورا برای عبور از این چالش مهم، نیازمند توجه تخصصی و ویژه به امر رسانه و افکار عمومی است. هرچند به‌نظر می‌رسد کار رسانه‌ای در شورای نگهبان بیشتر از آنکه دارای موانع اجرایی و عملیاتی باشد، ناشی از خطای ادراکی و شناختی اعضا نسبت به جایگاه و اثر تصمیمات خود بوده است.»

شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت عالیه داشته باشد

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با صبح‌نو، با اشاره به برخی کارکردهای نادرست شورای نگهبان اظهار کرد: قانون اساسی ما، مساله نظارت بر انتخابات را به‌عهده شورای محترم نگهبان گذاشته است؛ البته بعدها خود شورای محترم نگهبان آمد و از این اصل قانون اساسی، تفاسیری به عمل آورد و تاکید کرد که نظارت یعنی نظارت استصوابی. من این سوال را دارم که چرا قانون اساسی نظارت بر انتخابات را به‌عهده شورای نگهبان گذاشته چون ساختار شورای نگهبان، علمی-فقهی و نه سیاسی-اجرایی است. ایمانی دراین‌باره افزود: 6نفر فقیه که توسط رهبر انقلاب تعیین می‌شوند، درواقع با شأنیت فقاهت‌شان تعیین می‌شوند و 6نفر حقوقدان که ازسوی مجلس انتخاب می‌شوند، به‌‌خاطر شأنیت حقوقدانی این مسوولیت را می‌پذیرند.

ایمانی در همین باره با بیان اینکه نظارت بر انتخابات اساسا یک موضوع اجرایی- سیاسی است، تاکید کرد: بیشترین آسیبی هم که طی 40سال گذشته به شورای نگهبان وارد شده، از همین زاویه بوده است. وقتی نام شورای نگهبان را جلوی افکار عمومی می‌بریم، ذهن‌ها فورا به‌سمت انتخابات می‌رود.

در این وضعیت، وظایف اصلی شورای نگهبان که تطبیق مصوبات مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی است، به حاشیه می رود. وی افزود: ممکن است گفته شود که وظیفه نظارت بر انتخابات توسط قانون اساسی به شورای نگهبان محول شده و تغییر قانون اساسی هم نیازمند سازوکار خاص خود است. بسیار خوب! همین الان شورای نگهبان می‌تواند سازوکاری را تدوین کند تا نظارت بر انتخابات به شکل اجرایی آن، تغییر کند. مثلا می‌شود کمیسیون‌های انتخاباتی تشکیل شود و شورای نگهبان بر این کمیسیون‌ها، نظارت عالیه داشته باشد.

***

پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، با رأی نمایندگان ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم را برعهده گرفت.
 
به گزارش خانه ملت، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم را انتخاب کردند.

بر اساس اعلام هیات رئیسه، حسن شجاعی علی آبادی نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس برای ریاست کمیسیون اصل 90 در اجلاسیه سوم به عنوان کاندیدا معرفی شدند که در نهایت با رای مستقیم نمایندگان در صحن علنی، پژمانفر با 131 رای ریاست این کمیسیون را برای یکسال بر عهده گرفت.

گفتنی است پژمانفر از اعضای جبهه پایداری است.

***

ارزیابی صالحی از کارنامه نظام در ۴ دهه اخیر

به گزارش جماران؛ علی اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در  اولین همایش دیپلماسی اقتصادی گفت: کشور ما در ۴ دهه اخیر، علیرغم فراز و فرودها، به لطف الهی، همت مردم بزرگ و مساعی دولت ها، کارهای زیادی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: درست است که به نیمه خالی لیوان هم دوست داریم نگاه کنیم اما تا رسیدن به قله های اهداف انقلاب ممکن زمان نیاز باشد.

صالحی گفت: یکی از ویژگی های بارز و مبارک انقلاب اصلاح پذیری آن است.

وی تاکید کرد: در بحث زیرساخت ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم گفت: تعداد کل دانشجویان ما ۱۷۵ هزار نفر بوده است که علی رغم دو برابر شدن جمعیت، جمعیت دانشجویی به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است. در دانشگاه ها ما از لحاظ کیفی امار قابل قبولی داریم.

وی افزود: در اول انقلاب چند شهر گاز داشت؟ الان حدود ۹۵ درصد خانواده های ایرانی به گاز شهری وصل هستند. 

صالحی گفت: اینها در شرایطی محقق شده که ما شاهد جنگ تحمیلی، تحریم های فلج کننده و ... بوده ایم.

وی بیان کرد: مجموع پیک برق ایران قبل از انقلاب ۴ هزار مگاوات بود، امروز پیک ما به ۶۸ هزار مگاوات رسیده است. تولید ۶۸ هزار مگاوات برق شوخی نیست.

صالحی یادآور شد: قطعا ما نباید راضی باشیم و باید مطالبه کنیم. ما یک جاهایی اشتباه کردیم مثل ماجرای حفر چاه ها که الان میبینیم چه بلاهایی سر ما آمده است.

***

مرندی: لغو تحریم سپاه پیش‌شرط ایران در مذاکره نبود

به گزارش ایسنا محمد مرندی، تحلیلگر مسائل بین الملل و از مشاوران تیم مذاکره هسته ای به اسپوتنیک گفت: تهران مایل است با واشنگتن به توافق دست یابد، اما آمریکایی‌ها نیز باید امتیازاتی بدهند، زیرا نمی‌توانند همه چیز را با هم بخواهند.

مرندی تاکید کرد که این خواسته‌های ایران تاکنون برآورده نشده است. در ازای آن، رسانه‌های غربی مدعی‌اند که این توافق به دلیل درخواست‌های ایران برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست آمریکا از سازمان‌های تروریستی به بن‌بست خورده است.

مرندی در ادامه توضیح داد: این موضوع هرگز پیش‌شرطی برای ایران نبوده است. اما از آن برای توجیه سنگ‌اندازی استفاده شده است. مساله‌ای که وجود دارد، سابقه اجرای جزئی و نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توسط آمریکاست، چیزی که ایران آن را غیرقابل قبول می‌داند و به‌علاوه، عدم تمایل واشنگتن برای برداشتن تحریم‌هایش.

این کارشناس ارشد سیاسی درباره بحران انرژی کنونی که غرب با آن مواجه است، گفت: بخشی از مشکل می‌تواند در سیاست داخلی آمریکا یا موقعیت ضعیف حزب دموکرات باشد. در هر صورت، آمریکا در موقعیت قوی برای اقدام علیه ایران نیست و بنابراین، بهترین گزینه برای آن‌ها این است که به یک توافق دست یابند و نفت خام ایران را وارد بازار اروپا کنند.

اروپا به دلیل تحریم‌های غرب از سال ۲۰۱۲ نفت ایران را تحریم کرده است. تهران نیز در پاسخ خدمات خود را در آسیا ارائه کرده، جایی که مشتریان وفادار خود را در چین و هند یافته است.

محمد مرندی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمبود مشتری وجود ندارد. ایران نفت بیشتری را به قیمت بازار می‌فروشد. بنابراین عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران قادر خواهد بود تولید خود را افزایش دهد.

مرندی خاطر نشان کرد: آمریکا اکنون در موقعیتی نیست که بتواند اوضاع را تشدید کند. اگر این کار را انجام دهد، فقط قیمت ها را به سقف (حداکثر) می‌رسانند که از قضا به نفع ایران خواهد بود. کار هوشمندانه‌ای که آنها باید انجام دهند این است که معامله کنند. ما برای آن آماده‌ایم.

***

توضیحات سخنگوی دولت درباره لایحه اصلاح ارز 4200

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اصلاح لایحه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: مجلس در قانون بودجه امسال و البته چند سال قبل پیش‌بینی کرده بود عوارض ورودی و حقوق گمرکی مبنای محاسبه‌اش با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، همان نرخ ETS یا ارز نیمایی شود یعنی نرخ واگذاری دولتی دیگر غیرواقعی نباشد که این اجرا نمی‌شد. 

سخنگوی دولت ادامه داد: اما امسال در قانون بودجه این امر  پیش‌بینی شد و دولت هم مکلف بود این کار را انجام دهد اما عوارض تورمی هم برای کالاهای وارداتی دارد و هم بسیاری از کالاهای تولید داخل که واردات مواد اولیه دارند، که این امر افزایش قیمت مواد اولیه را به همراه دارد. دولت پیشنهاد اصلاح لایحه حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد را تقدیم مجلس نکرده است که بگوید آن نرخ ETS اجرایی نشود، خیر، دولت یک پیشنهادی ارائه داه است که ابعاد تورمی آن را کاهش دهد.

وی ادامه داد: محتوای «اصلاح حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد» چیست؟ حقوق گمرکی ۴ درصد اخذ می‌شد دولت این پیشنهاد را داده است که ضریبش از ۴ درصد موقتا در سال به یک درصد تبدیل شود. یعنی به جای این که عوارض ورودی ۴ درصد باشد ضریبش یک شود، هنگامی که اینگونه شود طبیعتا شاهد کاهش افزایش قیمت‌ها به نرخ ETS خواهیم بود. 

بهادری جهرمی تاکید کرد: در رسانه‌ها این سوءبرداشت شده بود که دولت لایحه داده است که اصل قانون اصلاح شود، خیر؛ دولت لایحه مکملی را با عنوان « اصلاح حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد» داده است، برای این که آثار تورمی آن قانون را تعدیل کند.

***

 

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات شهرستان در وضعیت شورای نگهبان کمیسیون اصل قانون اساسی واکسن تاریخ حقوق گمرکی یک درصد ۴ درصد تحریم ها ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که مهم‌ترین دستورکار این جلسات به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علائم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه‌های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

کد خبر 6089580 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم