Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:54:36 GMT

معضل کمبود مراکز ترک اعتیاد در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۱۳۶

معضل کمبود مراکز ترک اعتیاد در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زرگران عصر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص افزایش تعرفه‌های مراکز ترک اعتیاد اظهار کرد: اگرچه این تعرفه‌ها افزایش یافته اما از سوی مراکز دریافت نشده و تنها مراکز محدودی مبالغ جدید را دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان ادامه داد: بیش از دو دهه است که مراکز ترک اعتیاد مشغول فعالیت هستند و همچنان با معضل کمبود مراکز روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد مراکز از مراجعین بسیار کمتر است، گفت: سامانه صدور مجوز برای احداث مرکز جدید بسته شده و سه سال پیش آخرین مرکز ترک اعتیاد احداث شد.

زرگران ادامه داد: بر اساس گزارشات بیمه سلامت سال گذشته، این بیمه رقمی معادل سه میلیارد تومان هزینه‌های بیمه‌ای مرکز ترک اعتیاد را تقبل کرده که این رقم در سال جاری با توجه به افزایش تعرفه‌ها به ۲۳ میلیارد تومان رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان همچنین در ادامه این نشست در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد پزشکان گفت: نظارت بر عملکرد پزشکان توسط گروه‌های پایش که به صورت دوره‌ای از تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بازدید می‌کنند، انجام می‌شود.

وی افزود: در دسترس ترین راه برای اعلام شکایات سامانه ۱۹۰ است که مردم می‌توانند مواردی اعم از دریافت رشوه، قصور پزشکی و ایرادات دیگری که به حوزه درمان و دارو وارد است را اعلام کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان در انتها گفت: پس از طرح شکایت، این موضوع در کمیسیون ماده ۱۱ که با حضور نهادهای نظارتی همچون استانداری، نظام پزشکی، تعزیرات حکومتی و نهادهای قضائی برگزار شده، مطرح و با حضور این نهادها تصمیم‌گیری و مقصر اعمال قانون می‌شود.

کد خبر 5540732

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان معاونت درمان وزارت بهداشت ترک اعتیاد کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم عید غدیر 1401 حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا مشهد شورای نگهبان ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز