Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تبریک عید غدیر، اظهار داشت: رؤسای ادارات نسبت به فضاسازی و کمک به جشن‌های غدیر اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به در پیش بودن هفته بزرگداشت نمازجمعه، افزود: ائمه جمعه در کنار دولت کارهای بزرگی کردند و مطالبات به حق مردم را مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بی تردید ائمه جمعه شهرستان دیر در سطح استان بوشهر بالاترین مقبولیت را دارند که امیدواریم با همکاری آنها منشأ خدمات خوبی برای شهروندان باشیم.

باربرز با بیان اینکه هر اداره مسائل حوزه کاری خود را ساماندهی کند، تاکید کرد: طولانی شدن پاسخ به استعلامات اداری نوعی کوتاهی است و باید ترمیم شود و مدیران تحرک کاری خود را بیشتر کنند.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه و نگرش ما باید مردمی باشد و ارتباط خود با مردم تقویت و برای حل مشکلات آنها تلاش کنیم.

کشاورزان از کشت تک محصولی به چند محصولی تغییر رویه دهند

باربرز با اشاره به مشکلات کشاورزان و چالش کاهش قیمت گوجه فرنگی در فصل برداشت، گفت: کشاورزان از کشت تک محصولی به چند محصولی تغییر رویه دهند و با اصلاح الگوی کشت، علاوه بر کمک به منابع آب، محصولات روی دستشان نمی‌ماند.

وی با تاکید بر حمایت و پرداخت تسهیلات به کارخانه‌های صنایع تبدیلی، عنوان کرد: تشکیل شرکت‌های تعاونی در حوزه گوجه فرنگی در شهرستان ضروری است و جهاد کشاورزی و تعاون روستایی باید خرید تضمینی گوجه فرنگی را پیگیری کنند.

باربرز با بیان اینکه باید شرایط را برای احداث مسکن آسان کنیم، گفت: به جای اینکه مسکن به صورت انبوه سازی واگذار کنیم، زمین به صورت قطعه قطعه در اختیار خود مردم قرار دهیم تا نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه زمین‌هایی که تا قبل از ۹۴ بنایی در آنها احداث شده به خود افراد واگذار می‌شود که بر اساس آن بخشی از مشکلات زمین‌های محله خورخندل در دیر، بردستان، آبدان و … حل می‌شود که نیاز به اطلاع رسانی است.

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: تاکنون تنها ۱۶ واحد از پروژه ۶۸ واحدی بنیاد مسکن به سرانجام رسیده که تا زمان تکمیل همه واحدها این پروژه افتتاح نمی‌شود.

پسماند را مخاطره جدی برای شهرستان دیر

وی، پسماند را مخاطره جدی برای شهرستان دیر دانست و ابراز کرد: در کنار زلزله و سیل و بقیه مخاطرات طبیعی، پسماند هم برای ما یک مشکل شده است که باید حل شود.

باربرز با اعلام اینکه شهرداران باید یک کار عمده مردم پسند انجام دهند، افزود: بر میزان اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی و نحوه هزینه کرد آن توسط شهرداری‌های شهرستان نظارت می‌کنیم.

دیر تنها شهرستان فاقد فیبر نوری در استان

وی با بیان اینکه دیر تنها شهرستان استان است که فیبر نوری ندارد، بیان کرد: مخابرات نسبت به توسعه فیبر نوری و تلفن‌های خانگی و برطرف کردن نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه پیگیری کند.

فرماندار شهرستان دیر خواستار حضور مدیران در برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی شد و گفت: ادارات بودجه‌های فرهنگی خود را در حوزه‌هایی مانند نهج البلاغه و قرآن هزینه کنند.

وی، وجود بافت فرسوده و ساختمان‌های چند طبقه غیراستاندارد و فاقد امکانات ایمنی را معضل دانست و تاکید کرد: شهرداری‌ها در بحث پروانه ساختمانی این ساختمان‌های چند طبقه تجدید نظر کنند و اجازه اسکان در این مکان‌های فاقد ایمنی ندهند.

باربرز اضافه کرد: با تلاش‌های مجموعه افراد و مسئولین استان نتایج مطلوبی در حوزه اعتبارات وزارت نفت محقق شده است.

وی عنوان کرد: مدیران کارهای صورت گرفته را به صورت صادقانه با مردم در میان بگذارند و هر پروژه‌ای هر زمان آماده ساخت است همان موقع کلنگ زنی و یا اگر آماده بهره برداری شد، افتتاح شود.

باربرز با تاکید بر اینکه فقط پروژه‌های تکمیل شده افتتاح خواهند شد، گفت: ۶ مدرسه تکمیل شده اما به دلیل نداشتن برق هنوز به بهره برداری نرسیده که باید زودتر این مشکل حل شود.

ساماندهی بسیاری از این راه‌ها دیر نیاز به اعتبارات ملی است

وی، راه‌های شهرستان دیر را ناایمن دانست و افزود: برای ساماندهی بسیاری از این راه‌ها نیاز به اعتبارات ملی است، برای فاز اول مسیر شهنیا تا سه راه بردخون پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که در ادامه به ۱۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهیم.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: برای تعریض و دو بانده کردن مسیر دیر به بردخون ۱۱۰ میلیارد تومان، شهنیا تا سه راه بردخون ۳۰ میلیارد تومان و مسیر جاشک تا آبدان هم بخشی تعریض شده و تنها آسفالت آن مانده است.

وی یادآور شد: طبق بخشنامه مدیران از هرگونه اظهار نظر مکتوب و صوتی در پیام رسان واتساپ بپرهیزند و جایی که نیاز به پاسخگویی است روابط عمومی‌ها در مقابل ابهامات پاسخ دهند.

کد خبر 5540857

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شهرستان دیر کرمانشاه بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا عید غدیر 1401 حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا مشهد شورای نگهبان فرماندار شهرستان دیر میلیارد تومان گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان خبر داد و افزود: این تعاونی ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای افتتاح آن هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی اسلام‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و مشارکت بخش خصوصی نخستین کاریابی فعال شیروان افتتاح شد تا شرایط ایجاد کار کارجویان در این شهرستان تسهیل شود.

وی بیان کرد: به جز شهرستان گرمه، در تمام شهرستان‌های استان مراکز کاریابی فعال شده‌اند و در این شهرستان نیز پیگیر راه اندازی کاریابی برای تسهیل در فرآیند اشتغال به کار کارجویان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان نیز نخستین کاریابی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر در سراسر استان ۱۳ کاریابی وجود دارد که در سال گذشته سبب اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر و ارتباط آن‌ها با مراکز جویای نیروی کار شده‌اند.

وی همچنین از مراحل پایانی چند پروژه دیگر از جمله استخر کارگری اسفراین و مجموعه ورزشی کارگران فاروج خبرداد و بیان کرد: تلاش می‌شود این پروژه‌ها نیز برای سفر آینده و در پیش‌روی رئیس جمهور به استان آماده شود تا به بهره‌برداری برسد.

اسلام‌خواه در ادامه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که با اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری آغاز شد.

وی عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود