Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترقباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط موجود و تعداد بیماران شناسایی شده و افزایش بستری‌ها نشانه‌هایی از ورود به پیک هفتم در کشور به چشم می‌خورد و به احتمال زیاد با چند هفته تاخیر در استان نیز چنین شرایطی را تجربه کنیم.

به گفته وی بهترین راه پیشگیری از کرونا تزریق واکسن خصوصا دز چهارم (یادآور) است و رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما باید نسبت به این مسئله مردم را ترغیب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیماری وبا نیز مدتی است در کشور عراق شیوع پیدا کرده و مواردی از آن نیز در کشور و استان کرمانشاه مشاهده شده که می‌بایست در خصوص کنترل این بیماری تمهیدات لازم با همکاری سایر سازمان‌ها اندیشیده شود.

مبتلایان وبا در کرمانشاه به ۱۳ نفر رسید

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این نشست با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده گفت: بر این اساس ۸۱ درصد جمعیت استان نوبت اول و ۷۲.۳ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

به گفته وی تعداد فوتی‌های کرونا در سال جاری ۳۸ نفر بودند که  از این تعداد ۳۰ مورد در فروردین ماه و شش مورد در اردیبهشت ماه به ثبت رسیده و در حالیکه تعداد مرگ میر در خرداد ماه به صفر رسیده بود، در تیر ماه دو مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است.

وی گفت:میزان درصد موارد مثبت کرونا نیز در حالیکه از یکم تا هفتم تیر ماه ۱۱.۶ درصد بوده، هم اکنون به ۳۷ درصد افزایش یافته است.

شکیبا گفت: در حال حاضر در حال ورود به پیک هفتم کرونا در کشور هستیم و با توجه به مراسم پیش رو در ماه‌های آینده از جمله بازگشت حجاج، مراسم تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی و بازگشایی مدارس در مهر ماه، در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، موارد ابتلا به کرونا در کشور و استان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بیماری وبا نیز در حال حاضر ۴۷ کشور را درگیر خود ساخته است، در سال‌های اخیر موردی از بیماری در استان کرمانشاه گزارش نشده بود، اما امسال تا کنون ۱۳ مورد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می گوید دسترسی مناسب به مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی، دسترسی به آب سالم و بهداشتی، دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقا رفتار‌های بهداشتی نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری وبا دارد.

رسول مجد مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری هم در این نشست با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا گفت: حقیقتا کادر بهداشت و درمان در این بحران سنگ تمام گذاشتند که هیچگاه از اذهان مردم فراموش نخواهد شد.

وی می گوید: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به شخصه تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کردند و همواره بر آن تاکید داشتند، ما نیز موظف به اجرای آن هستیم تا جامعه از آسیب به دور باشد.

مجد گفت: در خصوص بیماری وبا، مراقبت ویژه، کلرزنی و بهداشت آب و غذا خصوصا در مناطق مرزی بسیار حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیماری وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه