Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم کتاب «بازخوانی امامت در عرفه، خطابه غدیر و روایت فدک» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس اسلامی کاشانی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، کتاب «بازخوانی امامت در عرفه، خطابه غدیر و روایت فدک» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس اسلامی کاشانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۰۵ صفحه روانه بازار نشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار تلاش های مجدانه عالمان دشمنان مکتب اهل بیت نیز در طول تاریخ برای ضربه زدن به جامعه شیعی فعالیت کردند و قلب اساسی ترین عنصر تشکیل دهنده هویت آن یعنی امامت را آماده حملات خود قرار دادند.

مؤلف از میانه کتاب های تاریخ و حدیث که با عموم مسلمانان عموم مسلمانان جهان و درستی آنها متفقند با دلایل روشن و بحث امامت را از رهگذر دعای عرفه و خطابه غدیر و روایت فدک بررسی کرد و دستامد پژوهش را برای داوری و بررسی در دسترس عموم مخاطبان علاقه‌مند گذارده است.

ساختار اثر

این اثر در سه فصل تالیف شده است؛ در فصل اول این اثر «جایگاه امامت در مذهب تشیع» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. از اهم مباحث این فصل می توان به ویژگی های انحصاری ائمه(ع)، چگونگی نیازمندی هم مقام امامت به انتخاب الهی، تفاوت امامت مطلقه و مطلق امامت اشاره کرد.

نویسنده در دومین فصل از این اثر به بررسی «جایگاه عرفه و غدیر در تعیین امام» پرداخته که در این راستا زمان و مکان توضیحاتی در خصوص عرفه و غدیر، خلاصه ای از وقایع قبل از خطبه غدیریه را بیان کرده و در ادامه، متن کامل خطبه غدیریه با بررسی سند نقل را آورده و در پایان، شمه ای از اهمیت روز عید غدیر را تشریح کرده است.

در سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر، «داستان تلخ و پر ماجرای غصب فدک و روایت حضرت امام جعفر صادق(ع)» تبیین شده و در این فصل حوادث پس از کودتای سقیفه تشریح و به غصب فدک یا انتقال قدرت از بنی هاشم به بنی امیه پرداخته شده و در ادامه، حسادت به عنوان ریشه دشمنی با ائمه(ع) معرفی می شود و همچنین، متن روایت غصب فدک ذکر شده و سند روایت مذکور بررسی شده است.

در ادامه این فصل، شروع ماجرای غصب فدک به روایت امام صادق(ع) بیان شده و سپس احتجاج حضرت علی(ع) با ابوبکر مطرح شده و در ادامه، پذیرفتن رهبری مسلمانان توسط حضرت علی(ع) تشریح می شود.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند طی روز های آتی به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم معرفی کتاب عيد غدير غصب فدک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»