Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:56:49 GMT

همزمان با شب عید غدیر خم مشهد غرق نور و شادمانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۵۰۴

همزمان با شب عید غدیر خم مشهد غرق نور و شادمانی است

‍‍‍‍‍‍

امشب آسمان سرزمین خورشید هشتم غرق نور است؛ آذین بندی خیابانها و نورافشانی‌های بزرگ در جای جای مشهدالرضا، شب سیاه را، چون روز روشن کرده و غریو شادی شیعیان با مدیحه سرایی و مولودی خوانی در فضای شهر طنین انداز شده است.

محور کانونی جشنهای دهه ولایت حرم مطهر رضوی است، امشب آستان با صفای حرم ثامن الحجج(ع) چراغانی شده و بوی عود، عنبر و گلاب همه صحن ها و رواق های آستان را فراگرفته و هزاران زائر و مجاور در این شب فرخنده از نقاط مختلف کشور خود را به مشهد و حرم رسانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌آرایی جایگاه‌های برگزاری مراسم‌های دهه ولایت و امامت در حرم مطهر در صحن‌های پیامبر اعظم(ص)، صحن غدیر، صحن جمهوری، رواق امام خمینی(ره) و رواق حضرت زهرا(س) و گل‌آرایی ویژه قسمت فوقانی سقاخانه صحن انقلاب اسلامی، نقاره‌خانه و پنجره فولادها از دیگر اقدامات این ایام فرخنده است.

به همین مناسبت برنامه های مختلفی امشب و فردا در حرم مطهر رضوی برگزار می شود .

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم شب و شام عید غدیر در صحن پیامبر اعظم (ص)، با سخنرانی حجج‌اسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر، علیرضا پناهیان و حسینعلی سعدی و مدیحه‌سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی نژاد افزود: هم‌زمان با اجرای مراسم صحن پیامبر اعظم (ع) در صحن غدیر نیز برای زائران غیر ایرانی مراسم جشن باشکوهی دایر است.

 او گفت: در روز عید غدیر از ساعت ۱۱ مراسم جشن عیدالله‌اکبر آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد وحیدی و مدیحه‌سرایی همراه خواهد بود.

شریعتی نژاد گفت: مراسم جشن عید غدیر برای بانوان در رواق دارالحجه و حضرت زهرا (س) با محوریت سخنرانی، مدیحه‌سرایی، حلقه معرفت، مسابقه و پاسخگویی به سؤالات و شبهات برگزار می‌شود.

او گفت: در شب و روز عید غدیر پایگاه‌های سیار کبوترانه با اجرای جنگ‌های شاد میزبان زائران خردسال حرم مطهر رضوی خواهد بود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در شب و روز عید غدیر به‌صورت ویژه مسابقه فرهنگی «خبر بزرگ»، به‌صورت حضوری در مراسم‌های حرم و فضای مجازی برگزار خواهد شد و به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان هدایای متبرک حرم تقدیم می‌شود.

همچنین به مناسیت عید غدیر هیاتهای مذهبی و مداحان نیز با حضور در مساجد و حسینیه‌ ها جشن و سرور برپا کرده‌اند و در منقبت امیرالمومنین(ع) مدیحه سرایی می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید غدیر خم حرم مطهر رضوی آستان قدس رضوی مدیحه سرایی حرم مطهر عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است