Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری شامگاه امروز در جلسه شورای ثبت احوال شهرستان سنندج، بر ثبت دقیق اسناد هویتی و رفع نقایص در این زمینه تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات توجیهی ثبت وقایع چهارگانه برای دهیاران ضروری است.

وی خواستار پایش مقطعی وقایع چهارگانه از سوی ثبت احوال شد.

فرماندار سنندج گفت: حمایت از بنیان خانواده و روند جوانی و افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسدالله سوار رییس اداره ثبت احوال شهرستان سنندج هم، با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال  هزار و ۳۷ واقعه ازدواج در سنندج به ثبت رسیده است افزود: این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۲۶۱ واقعه ازدواج به ثبت رسیده بود.

وی اظهار کرد: آمار ازدواج در سه ماه سال جاری ۱۷ درصد کاهش یافته است.
وی آمار ازدواج استان را در این مدت  سه هزار و ۵۷۶ واقعه عنوان کرد.

وی یادآور شد: میانگین ازدواج بار اول مردان در سنندج ۲۸،۵۸ و میانگین بار اول ازدواج زنان در سنندج ۲۴،۷۳ بوده است.

به گفته وی، کمترین سن ازدواج زنان با ۲۲ سال مربوط به شهرستان بانه است.


اسدالله سوار در ادامه تعداد واقعه طلاق در شهرستان سنندج را سه هزار و ۳۷۸ واقعه اعلام کرد و افزود:  گفت : سال گذشته در این مدت ۳۶۷ واقعه طلاق در سنندج به ثبت رسیده است.

به گفته وی آمار طلاق در سه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

سوار سن طلاق بار اول مردان در استان را ۳۶ سال ودر سنندج ۳۸ سال ذکر کرد و افزود: کمترین سن طلاق زنان با ۳۱ سال مربوط به سروآباد بوده است.

 افزایش ۷،۴ ولادت و کاهش ۱۰،۲ درصد واقعه وفات در سنندج

مدیر ثبت احوال شهرستان سنندج گفت: در سه ماه نخست امسال  ولادت ها ۷،۴ افزایش و آمار وفات در سنندج ۱۰،۲ کاهش یافته است.

اسدالله سوار آمار ثبت واقعه ولادت در سه ماهه امسال در سنندج را هزار و ۶۸۹ واقعه و آمار واقعه وفات را در این مدت را ۶۹۸ واقعه اعلام کرد و اظهارکرد: آمار ولادت های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷،۴ افزایش و آمار وفات ۱۰،۲ درصد کاهش یافته است.

وی مهلت قانونی ثبت ولادت را ۱۵ روز و مهلت قانونی ثبت وفات را ۱۰ روز اعلام کرد و گفت: ۹۷،۶ درصد کل ولادت های ثبت شده امسال در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی همچنین یادآورشد: ۹۶،۵ درصد فوت های ثبت شده در سنندج در مهلت قانونی ثبت شده است.

به گفته سوار، تعداد ۵۳۲ وفات در شهر سنندج و ۱۶۶ واقعه در روستا به ثبت رسیده است.

وی تعداد واقعه فوت مردان را ۴۱۲ نفر و تعداد فوت زنان را ۲۸۶ نفر ذکر کرد و گفت: در برابر هر ۱۰۰ فوت زنان ۱۴۴ فوت مردان ثبت شده است.

به گفته سوار، در هر شبانه روز هشت واقعه وفات به ثبت رسیده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، شاهان، محمد، آیهان، نویان و رایان بیشترین فراوانی نام‌های پسر و آنیا، ماهلین، دلوین، نفس و سدنا بیشترین نام‌های دختران را در سنندج به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت رسیده شهرستان سنندج مهلت قانونی سال گذشته ثبت احوال ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند