Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@15:17:31 GMT

مجازات حبس زن توسط شوهر درخانه

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۷۳۶

بر اساس قانون اگر شوهر اقدام به قفل کردن درب منزل مشترک به روی همسرش کند، باید مجازات قانونی را طی کند. ناطقان: زن و شوهر پس از ازدواج باید در یک خانه زندگی کنند و بر اساس قانون، محل زندگی را هم زوج انتخاب می‌کند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که منع خروج همسر از خانه توسط شوهر چه مجازاتی دارد؟ در این مطلب از مجله دلتا به موضوع منع خروج همسر از خانه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیا مرد می‌تواند مانع خروج زن از خانه شود؟

از لحاظ قانون، خروج زن از منزل در برخی از موارد مانند؛ رفع نیازهای عادی روحی و جسمی و به‌طورکلی به میزان متعارف مانعی ندارد.

اما چنانچه این موضوع از حد متعارف خارج شود و موجب ترک زندگی یا ترک منزل مشترک شود زن ناشزه محسوب می‌شود و علاوه بر اسقاط حق نفقه وی (یعنی نفقه به او تعلق نمی‌گیرد) مرد می‌تواند با طرح دعوای تمکین، عدم تمکین زن و ناشزه بودن او را اثبات نماید و اجازه ازدواج مجدد را از دادگاه اخذ نماید.

از طرف دیگر باید توجه نمود که آسیب‌پذیری زن در بیرون از خانه، بیشتر از مرد است و زن ممکن است مورد تجاوز و تعرض قرار گیرد از همین رو مرد باید از ورود و خروج زن مطلع گردد و با اجازه وی صورت پذیرد.
مجازات حبس زن در خانه توسط شوهر

بر اساس آنچه که در قانون آمده است قفل کردن درب منزل مشترک و عدم اجازه به همسر برای ارتباط با خانواده یا فضای بیرون جرم است و از مصادیق بازداشت غیرقانونی به شمار می‌رود که مجازات حبس را به دنبال دارد.

اگر مردی اجازه خروج از منزل را به همسرش ندهد به تحمل مجازات یک تا ۳ سال حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد. برچسب ها: مجازات ، زن ، شوهر ، حبس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجازات زن شوهر حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در توییتی نوشت: ‏مردم شریف تهران؛ جمعی از همکاران شورا با اقدامات پر حاشیه ‎زاکانی مخالف‌اند و اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد.

ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان و فضای سبز اشتباه است.

دیگر خبرها

  • خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران
  • مجازات سارق با آویزان کردن روی آتش!
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند