Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:41:06 GMT

منافع مشترک بین واشنگتن و تل آویو خیلی زیاد است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۷۷۴

منافع مشترک بین واشنگتن و تل آویو خیلی زیاد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، همزمان با پایان یافتن سفر «مایکل کوریلا»، از فرماندهان ارشد آمریکا در منطقه به اراضی اشغالی و دیدار او با «کوخاوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در پایان این سفر، کوخاری برخی اظهارنظرها را مطرح کرد.

در همین ارتباط، کوخاوی پس از این دیدار عنوان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا به دنبال تهیه یک طرح دفاعی به منظور مقابله با تهدیدات مختلف در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود که منافع مشترک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقابله دائمی با چالش‌ها و تهدیدات امنیتی در خاورمیانه، دلیل اصلی همکاری گسترده بین طرفین آمریکایی و اسرائیلی است.

کوخاوی همچنین اظهار داشت که به تقویت توان هجومی خود به منظور مقابله با تهدیدات روزافزون ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر، کوریلا پس از سفر به تل آویو و قدس اظهار داشت که در دیدار با فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در مورد اهمیت وجود سامانه دفاعی موشکی و نیاز به همکاری امنیتی منطقه‌ای در سطح وسیع و گسترده گفتگو کرده است.

روز یکشنبه همچنین شبکه صهیونیستی i۲۴NEWS در گزارشی اعلام کرد که ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هفته آینده، در سفری سه روزه، برای نخستین بار در تاریخ روابط تل‌آویو – رباط، به مغرب سفر می‌کند.

بنابراین گزارش، این دیدار به صورت رسمی انجام می‌شود و طی آن برای نخستین بار یک مقام در کسوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با مقامات مغربی رسماً دیدار و گفتگو خواهد کرد. منابع عبری هنوز جزئیات بیشتری از این سفر سه روزه و موضوعات قابل طرح در آن ارائه نکرده‌اند.

کد خبر 5540910

منبع: مهر

کلیدواژه: واشنگتن خاورمیانه ایالات متحده امریکا ارتش رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رباط تل آویو قدس جو بایدن رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی روسیه اوکراین فلسطین جنگ اوکراین عراق ایران ترکیه سریلانکا اسرائیل ارتش رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امشب هم تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده این شهرک‌نشینان معترض از نتانیاهو خواسته‌اند که توافقی را برای مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه امضا کند.

علاوه بر این صهیونیست‌های معترض در این تظاهرات پرشمار خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی و برکناری نتانیاهو شده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6090398

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو