Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در مکه، وبینار مجازی «وحدت اسلامی در پرتو قرآن و عترت» را با حضور جمعی از صاحبنظران مسلمان برگزار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پیرو فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار با کارگزاران حج تمتع ۱۴۰۱ در زمینه مباحث بین‌الملی و تأکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزاری سلسله نشست‌ها و وبینارهای تخصصی در موسم حج ۱۴۰۱ را برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبینار مجازی با عنوان «وحدت اسلامی در پرتو قرآن و عزت» با هدف تبیین و تأکید بر هماهنگی قرآن و عترت بر وحدت مسلمانان و پرهیز از تفرقه و جدایی روز یکشنبه (۲۶ تیرماه) ساعت ۱۳ به وقت مکه مکرمه برگزار شد.

اهداف و محورهای این وبینار شامل بیان ابعاد و اهمیت وحدت از منظر قرآن کریم، اهمیت وحدت از منظر امیرمؤمنان(ع)، فاطمه زهرا(س) و سایر ائمه معصومان(ع)، همصدایی بین مذاهب و گروه‌های اسلامی و راهکارهای جلوگیری از جنگ‌های مذهبی با بهره‌برداری از محبت اهل بیت(ع) بود.

تأکیدات هماهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، حدیث ثقلین محور وحدت بر پایه دو میراث گرانبهای پیامبر(ص)، نمونه‌هایی از سیره وحدت‌آفرین اهل بیت(ع) و پاسخ منفی به تفرقه‌افکنان و تحلیل سیره امیرمؤمنان(ع) در حفظ وحدت با تأکید بر خلافت ایشان از دیگر محورها و اهداف این وبینار بود.

در این همایش نخبگانی از ایران، عراق، پاکستان، نیجریه، اندونزی و سایر کشورها به سخنرانی پرداختند که از جمله آنها می‌توان به آیت‌الله رمضانی، آیت‌الله یوسفی غروی، حجت‌الاسلام محمدعلی میرزایی، پرفسور ادریس هانی و سیدعامل حسین اشاره کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، مقام معظم رهبری ، نیجریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان مقام معظم رهبری نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت

وی با اشاره به دیگر پویش های این شبکه در سال جاری گفت: از ابتدای سال پویش های مختلف همچون پویش برای روز قدس و ... برگزار کردیم و تلاش می کنیم تا مخاطب همیشه همراه ما باشد. ضمن اینکه تعداد آثار ارسالی برای پویش ها بسیار قابل توجه است. 

مدیر فضای مجازی با تاکید بر برپایی پویش «یک جمله زیبا به آموزگارم» عنوان کرد: با وجود اینکه تنها چند روز از برگزاری پویش گذشته اما اقبال مردم بسیار خوب بوده و آثار ارسالی نشان می دهد مردم همیشه به مقام شامخ معلم توجه می کنند و برایشان ارزشمند است. از سوی دیگر بستر دریافت آثار ارسالی مردم در پایگاه مجازی رادیو سلامت فراهم شده که مرتب و به موقع رصد و بهینه سازی می شود تا شرکت کنندگان بدون کوچکترین مشکل آثار خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: فایل های صوتی ارسال شده به این پویش در برنامه زنگ تفریح و تصاویر ارسالی در رادیو نمای سلامت پخش می شود. این پویش به منظور تشکر و قدردانی از مقام آموزگاران که نقش بسزایی در تربیت نسل آینده دارند در فضای مجازی رادیو سلامت برپا شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن