Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای اقتصادی شروق، نفت لیبی پس از برداشته شدن شرایط فورس ماژور از تمامی بنادر و میادین نفتی این کشور، رسما به بازارهای بین المللی بازگشت.

بر اساس این گزارش، شرکت نفت لیبی در توییتی نوشت که نفتکش IBELA با پرچم ایتالیا با هدف بارگیری اولین محموله وارد بندر بریقه وابسته به شرکت تولید نفت و گاز سرت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش انرژی لیبی به دلیل بحران‌های سیاسی مداوم در این کشور با مشکلات زیادی از جمله تعطیلی‌های مکرر مواجه است.

دولت عبدالحمید الدبیبه مستقر در غرب لیبی، هفته گذشته فرحات بن قداره را به عنوان رئیس شرکت ملی نفت این کشور منصوب کرد، در حالی که پارلمانی که در شرق لیبی مستقر است این تصمیم را رد کرد و اعلام کرد که مصطفی صنع الله در سمت خود به عنوان رئیس شرکت ملی نفت لیبی باقی خواهد ماند.

خبرگزاری بلومبرگ پیش تر گزارش کرده بود که لیبی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت به بازار تزریق کرده است و واردکنندگان اصلی در اروپا امیدوار بودند که حجم صادرات نفت لیبی افزایش یابد، اما تولید لیبی از زمان بسته شدن تعدادی از میادین و بنادر تقریباً به نصف کاهش یافت و در اواسط آوریل به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده است تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند.

دولت «وفاق ملی لیبی» و دولت شرق لیبی (تحت امر خلیفه حفتر) چند سال بر سر قدرت در این کشور جنگیدند و پس از یک سال درگیری شدید که منجر به پیشروی‌های دولت وفاق به پایتختی طرابلس شد، مرداد ماه سال گذشته آتش‌بس اعلام کردند.

«دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

برچسب‌ها نفت خام طرابلس لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام طرابلس لیبی نفت خام طرابلس لیبی نفت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار کرد: هدفگذاری نخست توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالاها را بفروشیم. بر همین اساس نیز با این شعار، با کشورهای دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وی گفت: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

کد خبر 6089616 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟