Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تأثیر تحریم روسیه بر بازار انرژی جهانی، به تازگی «ماتئوش موراویسکی»، نخست وزیر لهستان نیز اذعان کرده است که این کشور با مشکل کمبود زغال سنگ مواجه شده است.

پس از جنگ در اوکراین، لهستان واردات زغال سنگ از روسیه را به طور کامل ممنوع کرده بود. این ممنوعیت نه تنها برای شرکت‌های دولتی، بلکه برای شرکت‌های خصوصی نیز اعمال می‌شود و این موضوع به طور چشمگیری بر وجود زغال سنگ در بازار و قیمت آن تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر لهستان درباره کمبود زغال سنگ در این کشور گفته است: امروز بزرگترین مشکل این است که ذغال سنگ کافی وجود ندارد. زیرا زغال سنگ کوره‌ها را در سال‌های اخیر از روسیه تأمین می‌کردیم. از شرکت‌های دولتی خواسته شد تا این زغال سنگ را از کلمبیا، اندونزی، در سراسر جهان برای کشتی‌هایی با زغال سنگ به لهستان سفارش دهند.

پس از آغاز جنگ در اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا مطابق هشدارهای قبلی که به روسیه داده بودند تحریم‌های را علیه این کشور وضع کردند، تحریم‌های که هر روز دامنه آن زیادتر می‌شود و به نظر می‌رسد نه روسیه از تهاجم به اوکراین دست بردارد و نه غرب از تحریم‌های ضد روسی دست بکشد.

از طرف دیگر کشورهای غربی و اعضا ناتو مدام بر طبل تحریم روسیه می‌کوبند و در حالی که اعلام کرده‌اند هیچ نیروی نظامی را به تلافی حمله روسیه به اوکراین، گسیل نخواهند کرد، اما بر تحریم شدید روسیه تاکید دارند.

پیش از این نیز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات ارشد دولت این کشور اعلام کرده بود که استفاده بیشتر غرب از سیاست تحریم‌ها می‌تواند منجر به بروز عواقبی فاجعه‌بار برای بازار جهانی انرژی شود. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: محدودیت‌های تحریمی روسیه آسیب بسیار بیشتری به کشورهایی وارد می‌کند که آنها را اعمال می‌کنند. استفاده بیشتر از سیاست تحریم‌ها می‌تواند منجر به پیامدهای شدیدتر و بدون اغراق حتی فاجعه‌بار برای بازار جهانی انرژی شود.

کد خبر 5540935

منبع: مهر

کلیدواژه: لهستان اوکراین ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین روسیه اتحادیه اروپا کلمبیا اندونزی جو بایدن رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی روسیه اوکراین جنگ اوکراین فلسطین عراق ایران ترکیه سریلانکا تل آویو زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد

مجله آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال حرکت برای اعمال تحریم‌های شدید بر بخش پرسود گاز روسیه است که برای اولین بار از زمان حمله این کشور به اوکراین بیش از دو سال اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش الحره، این مجله به نقل از سه دیپلمات اتحادیه اروپا نوشت که کمیسیون اروپا در چارچوب چهاردهمین بسته تحریمی آماده می‌شود تا فروش مجدد گاز طبیعی مایع روسیه در بنادر اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

آنها گفتند که کمیسیون همچنین اعمال محدودیت بر ۳ پروژه جدید گاز طبیعی مایع روسیه را درخواست خواهد کرد.

اما به گفته این مجله، پیشنهاد‌های روی میز تنها بخش کوچکی از میلیارد‌ها دلاری را که مسکو سالانه از گاز طبیعی مایع دریافت می‌کند، در بر می‌گیرد.

به گفته کارشناسان و داده‌های تحلیل‌ شده توسط پولیتیکو، تحریم‌ها فقط به حدود یک چهارم سود روسیه از گاز طبیعی مایع، بالغ بر ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) خواهد رسید.

این تحریم‌ها در بحبوحه هشدار‌های مکرر مبنی بر اینکه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای خفه کردن درآمد‌های سوخت فسیلی مسکو، اعمال می‌شود.

به نوشته این مجله، اگرچه اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ و نفت خام دریایی روسیه را ممنوع کرده است، اما بسیاری از خلاف‌ها و تاکتیک‌های فراری باعث شد که پول به سمت کرملین سرازیر شود.

به گفته پولیتیکو، اتحادیه اروپا پیشرفت کمی در مجازات بخش گاز طبیعی مایع داشته است، علیرغم کاهش واردات، که تنها ۵ درصد از مصرف گاز در اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می‌داد، این بخش همچنان یک نقطه پرسود است که کرملین از آن استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد