Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن اعلام اینکه ایران با احدی درباره برنامه موشکی و سیاست‌‎های منطقه‌ای خود مذاکره نمی‌کند افزود، قبول این موضوع به معنای تسلیم شدن است.

کمال خرازی افزود: گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن با توجه به دیوار ضخیم بی اعتمادی و سیاست‌های آمریکا سخت است. برکسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط در عرض چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: تضمین‌های آمریکایی مربوط به حفظ توافق هسته‌ای وجود ندارد و این هر گونه توافق احتمالی را به دام می‌اندازد. اگر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منصف و مستقل بود حل اختلافات آسان بود.

بیشتر بخوانید :

مرندی مشاور تیم مذاکره : حذف نام سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی» ، هرگز پیش‌شرط ایران نبوده

ناگفته های مشاور تیم مذاکره ایران / چه پیامی برای آمریکا از سخنان رهبری بالاتر ؟ / همین فردا رفتار آمریکا تغییر کند، رفتار ما هم تغییر می کند

مشاور تیم مذاکره ایران : آمریکایی‌ها ، مقداری امتیاز دادند

«شما واقعیات را منتقل کنید» / پیام رئیسی به آمریکا در دیدار با سفیر سوئیس

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت : از اظهارات سعودی مبنی بر دراز کردن دست دوستی استقبال می‌کنیم و آماده گفت‌وگو و بازگرداندن روابط به حالت عادی هستیم. ایران و عربستان سعودی دو کشور منطقه‌ای مهم هستند و حل اختلافات میان آنها منجر به تحول منطقه‌ای خواهد شد. خرازی ادامه داد، صحبت از «ناتوی خاورمیانه» یک تفکر سطحی است و عربستان سعودی تأکید کرد که اینچنین طرحی، مطرح نیست.

وی تصریح کرد، رژیم اسرائیل در مرحله ضعف است و حمایت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، آن را به صدر برنمی‌گرداند. خرازی تأکید کرد: هدف گرفتن امنیت ما از کشورهای همسایه با پاسخ به این کشورها و پاسخ مستقیم به اسرائیل روبرو خواهد شد. رزمایش‌های گسترده ‎ای با هدف زدن عمق اسرائیل در صورت هدف گرفته شدن تأسیسات حساسمان برگزار کرده‌ایم.

خرازی سپس اعلام کرد: تنها راه‌حل بحران‌های منطقه، تشکیل یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی است. قطر پیشنهادهای مهمی در خصوص گفت‌وگوی منطقه‌ای ارائه کرده و ما آمادگی کامل خود را برای این موضوع اعلام کرده‌ایم. به آغاز یک گفت‌وگوی منطقه‌ای با حضور کشورهای مهم مانند سعودی، ترکیه، مصر، قطر و غیره فرامی‌خوانیم.

۲۱۲۱

کد خبر 1652341

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمال خرازی ایران و آمریکا ایران و عربستان مذاکرات وین منطقه ای گفت وگوی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

کشانی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 749117

دیگر خبرها

  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل