Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: متاسفانه در کشورمان فرار مالیاتی زیادی داریم و تنها قشری که  به طور کامل مالیات خود را می پردازند، کارمندان هستند که قبل از واریز حقوق مالیات از آنها کسر می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، سیستم مالیاتی کشور نیازمند تغییری اساسی است، برای مثال باید از افرادی که با دریافت وام خانه ساختند و از اجاره دادند آن امتناع می کنند، مالیات اخذ شود و به همین دلیل در مجلس مالیات بر خانه های خالی تصویب شد تا از افزایش اجاره بها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تاکستان در مجلس گفت: در اروپا برای دیدن شبکه های تلویزیون از افراد مالیات می گیرند، این در حالی است که بسیاری از افراد در ایران برای فرار از پرداخت مالیات در مطب، مغازه و....از کارتخوان استفاده نکرده و افراد را مجبور به پرداخت پول نقد می کنند.

وی با بیان اینکه برای فرارهای مالیاتی باید جریمه سنگنین در نظر گرفت، گفت: بهترین کشور از نظر اداره امور، کشوری است که برای تامین درآمد خود به پایه های محکم مالیاتی اتکا کرده باشد.

نماینده قزوین در مجلس افزود: دولت باید بستری شفاف برای افراد جامعه مشخص کند که در آن مالیات پرداختی و نحوه هزینه کرد آن مشخص باشد؛ زمانی که مردم نتیجه پرداخت مالیات را در جامعه ببینند، میل و رغبت بیشتری برای  این پرداخت پیدا می کنند.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه مودیان برای شروع شفاف سازی و اخذ مالیات عادلانه حرکت تاثیر گذار و خوبی است ولی باید در روند فعالیت آن نظارت و راستی آزمایی در این سامانه به طور کامل انجام شود.

به گزارش فارس‌ کاربران خبرگزاری با ثبت پویشی با عنوان‌ «عدم استفاده کسبه از کارتخوان به دلیل پرداخت مالیات»، خواستار پیگیری درباره این موضوع شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس مالیات نماینده مردم تاکستان جریمه کارتخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است