Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست با جمعی از شاعران کشور با بیان اینکه غدیر به معنای واقعی کلمه جزء نعمت‌های بزرگ خداوند است، تاکید کرد: جدا معتقدیم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله رئیسی شامگاه یکشنبه و در شب عید سعید غدیر در نشست با جمعی از شعرای سراسر کشور، ضمن تبریک این عید گرانقدر، انتقال نسل به نسل فرهنگ غدیر و تبیین معارف علوی را جزء رسالت‌های شعرا و اهل ادب دانست و گفت: شما شاعران و عاشقان اهل بیت، به دلیل اهتمامی که همواره برای تبیین آموزه‌های اسلامی دارید، نقش بزرگی در انتقال فرهنگ غدیر به عصرها و نسل‌های آینده ایفا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور واقعه غدیر را جزء مسلمات تاریخی در اسلام خواند و ضمن تاکید بر اهمیت بالای این واقعه در باورها و فرهنگ شیعی، خاطرنشان کرد: غدیر بعنوان رویدادی که در آن حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین امت اسلامی و جانشین پیامبر معرفی شد، به معنای واقعی کلمه جزء نعمت‌های بزرگ خداوند است.   رئیسی بسط آموزه‌ها و ارزش‌های علوی را از مسئولیت‌های مهم اهالی شعر و ادب دانست و افزود: جدا معتقدیم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است و در این زمینه شما شعرا و فضلا مسئولیت بسیار مهمی بر دوش می‌کشید.   آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اهمیت ولایت در اعتقادات اسلامی، خاطرنشان کرد: در باورهای ما ورود به حصن حصین ولایت، ضامن صیانت از انسان در برابر ابتلائات روزگار است. خدا را شاکریم که امروز ولایت فقیه در راس نظام ما حاکم است. ولایت فقیه بزرگترین نعمت خدا به ماست که جامعه را با آموزه‌های دینی و نگاه عادلانه هدایت می‌کند.   رئیس جمهور: ولایت فقیه بزرگترین نعمت خدا به ماست | امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور در پرتوی فرهنگ علوی وجود دارد   رئیسی نظام جمهوری اسلامی را ثمره خون هزاران شهید دانست و تاکید کرد: این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها مسئولیت بزرگی بر عهده ما به عنوان خدمتگزار نظام و مردم و شما به عنوان هنرمندان آئینی کشور برای حفظ و تداوم این نظام نهاده است.   رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست‌های مطرح شده از سوی شاعران برای ایجاد جایگاهی حقوقی به منظور حمایت از شعر و شاعران گفت: هیچ هنر دیگری همچون شعر ظرفیت تعالی‌بخشی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل اسلامی را ندارد و لذا به سهم خود از ایجاد جایگاهی برای حمایت از شعر و شاعران استقبال و پشتیبانی می‌کنم.   در آغاز این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه نیاز داریم فضای فرهنگی کشور را به شکل تعاملی با همکاری اهالی فرهنگ اداره کنیم، اظهار داشت: امروز تلاش داریم فضای فرهنگی کشور از نشاط و پویایی مطلوبی برخوردار شود.   همچنین در این شب شعر ۱۲ نفر از شعرا، اشعار خود در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، موضوعات اجتماعی و ... را قرائت کردند.     انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: امکان غلبه بر تمام مشکلات ولایت فقیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم