Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رضایی درباره آینده مذاکرات، اظهار داشت: ما به هیچ وجه نسبت به نتیجه مذاکرات دوحه خوشبین نیستیم، چرا که سابقه بدعهدی آمریکا و کشورهای غربی عضو برجام بسیار طولانی است و هیچ‌گاه خیانت آمریکایی‌ها در برجام را از یاد نمی‌بریم.

به غربی‌ها اعتماد نداریم

وی بیان کرد: کشورهای غربی عضو برجام بارها در مذاکرات بدعهدی کرده و وعده‌هایی دادند اما برخلاف آنچه نوشتند و امضا کردند، عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در دوران ترامپ برجام را به طور کامل کنار گذاشت و این مسائل باعث می‌شود که ما به غربی‌ها به ویژه آمریکا اعتماد نداشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌گویم به هیچ وجه نباید مذاکره کنیم، بلکه حرف بنده آن است که ما به مذاکرات خوشبین نیستیم و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مجدداً اشتباهات تلخ و بزرگ گذشته تکرار نشود.

وعده‌های آمریکا را راستی‌آزمایی کنیم

رضایی متذکر شد: ظریف و تیم مذاکره کننده دولت روحانی در مذاکرات اشتباهات بزرگی مرتکب شدند که امیدواریم مذاکره کنندگان فعلی کشورمان به گونه‌ای رفتار کنند که آن اشتباهات و اشکالات در مذاکرات تکرار نشود. ما باید در وهله اول تضمین لازم را از آمریکایی‌ها بگیریم و حتماً باید تمام وعده‌های آنان را راستی آزمایی کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اگر قرار است به تعهدات خود عمل کنیم، قبل از هر کاری باید تعهدات آمریکایی‌ها درباره فروش نفت ایران و تسهیل مبادلات ارزی کشورمان را راستی آزمایی کنیم. بنابراین ابتدا باید تمام تعهدات آمریکایی‌ها راستی آزمایی شود و سپس ما به تعهدات خود عمل کنیم.

رضایی درباره راهکار عدم تأثیرپذیری اقتصاد کشورمان از مذاکرات، گفت: مسئولان ما باید از برجام دل بکنند و نباید نگاه ما این باشد که برای رفع مشکلات باید آمریکایی‌ها به داد ما برسند. مسئولان ما نه فقط در موضع‌گیری‌های خود، بلکه باید در عمل هم این گونه باشند که خوشبختانه دولت سیزدهم نشان داده است در این راستا حرکت می‌کند.

اقتصاد مقاومتی نسخه نجات کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید به طور عملی سند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم چرا که نسخه دیگری برای نجات اقتصادمان نداریم.

وی بیان کرد: حتی اگر توافق هم حاصل شود، راه حل رفع مشکلات اساسی و جدی کشورمان این است که اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم. برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم فقط حرف زدن و یا اینکه جلسه‌ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم، کافی نیست. باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

رضایی تأکید کرد: برای مثال، باید از خام فروشی نفت جلوگیری کنیم که راه حل آن توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفتی است که می‌تواند تا ۳ میلیون شغل در کشورمان ایجاد کند. این کار مشکل اقتصاد و اشتغال ما را حل می‌کند و سایر بندهای اقتصاد مقاومتی هم باید مورد توجه قرار گیرد که نیازمند همت زیادی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی راحت ترین راه برای اداره کشور است که نباید این کار انجام شود. توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت نیازمند کار و تلاش جهادی است و حتماً باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات کشورمان مرتفع شود.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: ابراهیم رضایی برجام مذاکرات دوحه مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی راستی آزمایی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحمزه خزایی عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده در این استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، افزود: شعار سال جاری این هفته «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج به عنوان گسترده‌ترین شبکه مردمی از بطن جامعه و جنس مردم همواره در همه شرایط در کنار مردم ایستاده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به‌عنوان حلقه‌های میانی یکی از اساسی‌ترین گروه‌های سازمان یافته بسیج محسوب می‌شود که در بحث خدمات رسانی به مردم فعالیت دارد.

خزایی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بر عهده بسیج سازندگی است، اضافه کرد: در بحث خدمات رسانی خصوصاً در روستاها و حاشیه شهر و همچنین امدادرسانی در حوادثی از جمله سیل و زلزله اقدامات ماندگاری به ثبت رسانده است.

وی از اجرای ۳۳۰ عنوان ویژه برنامه توسط نواحی و اقشار بسیج طی هفته بسیج سال جاری در این استان خبر داد و افزود: حضور در مصلاهای نماز جمعه و برپایی میز خدمت، دیدار جهادگران با مسئولان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از برنامه‌های این هفته در کرمانشاه است.

به گفته خزایی، اعزام بیش از ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم، توزیع کمک‌های مومنانه، افتتاح چندین پروژه آبرسانی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و… از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در این استان است.

کد خبر 6095294

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است