Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: باید برای مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس برنامه‌ کوتاه‌مدت و میان‌مدت تعریف و  بر اجرای این برنامه‌ها نظارت شود.

وی با بیان اینکه پردیس‌های دانشگاهی فعال در ارس هم باید برای جذب دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی کنند، گفت: نباید مسیر به گونه‌ای طی شود که با فاصله‌گیری از هدف‌گذاری محل تولید مدرک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فروش کالا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در سازمان، زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی است تا ضمن جذب گردشگران با اعمال بسته‌های تشویقی، امکان فروش کالاها و رونق مراکز گردشگری و اقامتگاه‌ها مهیا شود.

علی مشایخی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با قدردانی از مدیرعامل منطقه آزاد ارس در حمایت از افتتاح مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس در راستای احیاء دیپلماسی مهارت، گفت: هدف از افتتاح این مرکز تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای رفع نیاز صنایع استان به‌ویژه مراکز تولیدی و صنعتی منطقه است.

وی با اشاره به اینکه صنایع در مواجهه با کمبود نیروی کار نیاز به حمایت از مهارت‌افزایی و آموزش را درک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای آغاز آموزش کارگاهی در ارس تارلا، کفش دنیلی و جلفاکاران با همکاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس مجوزهای قانونی صادر شد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منطقه آزاد ارس مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منطقه آزاد ارس مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منطقه آزاد ارس مهارت اموزی آموزش فنی و حرفه ای منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است.

مهرداد غظیمی گفت: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته‌ای برای معرفی شدن است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبرد‌های جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سالجاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی حاظر نشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی وجود دارد که در دل این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در با وجود ۱۳ هزار همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یقینا نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار موید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

عظیمی خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصریت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: یکی از افتخارات قابل توجه که این سازمان می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار داده و به سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها عرضه کند واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: اغلب افراد ماهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال بازنشستگی هستند، بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چراکه نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این دیدار اظهار کرد: در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد و تمرکز دشمن نیز همواره بر استان‌هایی مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است، توجه ویژه ای به این استان‌ها باعث به ثمر نشستن زحمات دولت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است