Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@10:08:15 GMT

سریلانکا دوباره به وضعیت اضطراری رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۲۷۰

سریلانکا دوباره به وضعیت اضطراری رفت

رئیس‌جمهوری موقت سریلانکا بار دیگر وضعیت اضطراری اعلام کرد تا با ناآرامی‌های اجتماعی و بحرانی اقتصادی مقابله کند که گریبان این کشور را گرفته است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران تحت فشار و محاصره سریلانکا از ماه آوریل برای مقابله با اعتراضات سراسری علیه رسیدگی دولت به بحران اقتصادی و کمبود اقلام ضروری، تا کنون چندین بار وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه دولت سریلانکا آمده است که دولت برای حمایت از «منافع امنیت عمومی، نظم عمومی و حفظ خدمات و اقلام ضروری برای مردم، وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

رانیل ویکرام‌سینگه، رئیس‌جمهوری موقت سریلانکا هفته گذشته نیز در پی فرار گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری سابق این کشور از سریلانکا، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

جزئیات دقیق وضعیت اضطراری جدید سریلانکا هنوز مشخص نیست، اما دولت در موارد قبلی از وضعیت اضطراری برای وارد عمل کردن ارتش، تفتیش خانه‌ها و سرکوب اعتراضات سراسری استفاده کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سریلانکا ، اعتراضات در سریلانکا ، ویکرام‌سینگه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سریلانکا اعتراضات در سریلانکا وضعیت اضطراری اعلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات چای از کشور سریلانکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آقای محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا، از واردات چای به ارزش ۵۰ میلیون دلار به کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا بدهی به کشورمان داشت که به روش تهاتر با واردات ۷۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی جبران شد که ۵۰ میلیون دلار آن، محصول چای خشک از این کشور به ایران بود.

دیگر خبرها

  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح