Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:22:02 GMT

آبرسانی سیار به ۱۵ روستای تویسرکان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۳۲۸

آبرسانی سیار به ۱۵ روستای تویسرکان

مجید یار احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون، آب سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج با جمعیت ۵۵ هزار نفر و ۸۷ روستا از ۱۰۴ روستا توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان توی سرکان انجام می‌شود، گفت: تعداد مشترکین آب در این شهرستان بیش از ۴۵ هزار نفر و متراژ شبکه آب بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه شهری و روستایی و متراژ خطوط انتقال بیش از ۲۵۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد ۵ باب مخازن شهری با ظرفیت ۱۸ هزار متر مکعب و ۹۰ باب مخازن روستایی و تعداد ۱۷۰ مورد چاه‌ها، قنوات و ایستگاه پمپاژ تأمین آب را انجام می‌دهند؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر، سد سرابی تویسرکان ۳ میلیون مترمکعب آب دارد که از این میزان ۱.۵ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب و ۱.۵ میلیون مترمکعب مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیر آبفای شهرستان تویسرکان در ادامه گفتگو عنوان کرد: با توجه به شرایط بارندگی در دو سال گذشته و کمبود شدید منابع آبی با تلاش پرسنل آب و فاضلاب این شهرستان در صورت همکاری مردم در مصرف بهینه و درست به یاری خدا در شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج جیره بندی آب وجود نخواهد داشت.

یاراحمدی خاطرنشان کرد: در روستاهای که در کوهپایه‌ها قرار دارند و تأمین آب از منابع سطحی مانند قنات، چشمه و چاه‌های کم عمق انجام می‌شود، با توجه به شرایط نامساعد بودن بارش با مشکلاتی در تأمین آب این مناطق مواجه خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه مشکل بسیاری از روستاها مصارف غیر مجاز، آبیاری باغی، باغچه، آبیاری صیفی جات، تعداد دام‌های موجود و فرسودگی تعدادی از شبکه‌های آبرسانی برخی از روستاها است که آبرسانی به این مناطق را با مشکل مواجه کرده؛ افزود: در حال حاضر، تعداد ۱۵ روستا از روستاهای تویسرکان به صورت موقت یا دائم با تانکر سیار آبرسانی انجام می‌شود که امکان افزایش این روستاها تا پایان تابستان وجود دارد.

وی متذکر شد: پروژه‌های مهم شهرستان که در حال انجام و پیگیری هستند شامل آبرسانی به مجتمع اشترمل، آبرسانی به مجتمع خرمرود، اجرای خط انتقال فاضلاب و جمع آوری فاضلاب از رودخانه پیرخراط، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب تویسرکان، دانه گیر و غیره است.

مدیر آبفای شهرستان تویسرکان ادامه داد: ساخت مخزن ۵ هزار ۵۰۰۰ مترمکعبی تویسرکان، اصلاح شبکه روستاهای اشتران، سوتلق، فریازان، حفر و لایروبی، چاه‌های آب شرب، ساخت مخزن اشتران، ساخت مخزن آرتیمان، اجرای خط انتقال روستای سیدشهاب از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

یاراحمدی در پایان با بیان اینکه با توجه به مشکل بی آبی در کل کشور، از مردم شهرستان تویسرکان درخواست کرد تا مصرف صحیح، بهینه مصرف کردن و عدم استفاده غیر ضروری از آب شرب، را در پیش بگیرند تا به راحتی و بدون جیره بندی از بحران خشکسالی عبور کنیم.

کد خبر 5541035

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان همدان تویسرکان آبرسانی روستایی کرمانشاه عید غدیر خم بوشهر عید غدیر 1401 ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا حجاب و عفاف خراسان رضوی شورای نگهبان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد