Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:30:33 GMT

کتاب «غدیر پیام آسمانی» گلچینی از نکته‌های ناب 

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۴۶۹

کتاب «غدیر پیام آسمانی» گلچینی از نکته‌های ناب 

به گزارش ایرنا گردآورنده این کتاب که در میان طرفدارانش به خلاصه‌نویسی و گزیده‌نویسی شهرت دارد، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام این کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای برای مردم به ویژه جوانان، عظمت ولایت امیرالمومنین (ع) و در استمرار آن ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام رشیدی اضافه کرد: در همین کتاب نه چندان قطور نه تنها اهمیت غدیر تبیین شده بلکه به برخی از شبهه‌ها نیز از منابع مادر پاسخ داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مزیت نسبی کتاب در مقایسه با بقیه کتاب‌ها را خلاصه‌نویسی می‌داند و ادامه می‌دهد: این کتاب نگاه جامع به غدیر دارد و حاوی مطالب ناب از منابع موثق است.

کتاب «غدیر پیام آسمانی» گوشه‌ای از اطلاعات آماری در خطبه غدیر را هم جمع‌بندی کرده که بر اساس آن نام «علی» ۴۰ بار، «امام» ۱۳ بار، «ولی» ۱۰ بار و امیرالمومنین ۱۰ بار در خطبه غدیر تکرار شده است. 

در صفحه ۷۱ این کتاب به پنج سئوال رایج درباره غدیر از جمله اینکه «آیا قرآن پشتیبان عقیده غدیر است؟» و « علت کنار گذاشتن حضرت علی (ع) از حکومت چه بود؟» پاسخ داده شده است. 

همچنین در صفحه ۱۱۶ این کتاب حدیث غدیر بزرگترین حجت و مستند شیعه امامیه بر ولایت مطلقه علی (ع) عنوان شده که به استنداد همین حدیث است که خلافت را موهبتی الهی می‌توان شمرد نه مقامی که مردم انتخاب می‌کنند. 

«حجت‌الاسلام محمود شربیانی»، امام جمعه عجب‌شیر نیز در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته، این موضوع را یادآوری کرده که «با عنایت به کثرت منابع استفاده شده در تالیف کتاب چنین نتیجه‌گیری می‌شود که نویسنده در گردآوری این اثر ارزرشمند وقت زیادی صرف کرده است». 

به گزارش ایرنا این کتاب جذاب و خواندنی با قیمت ۸۰ هزار تومان به زودی از طریق کتابفروشی‌ها عرضه خواهد شد و طی روزهای اخیر و در آستانه عید غدیر به چاپ رسیده است. 

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا عید سعید غدیرخم مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا عید سعید غدیرخم مراغه کتابخانه ایرنا عید سعید غدیرخم مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد