Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@09:26:54 GMT

نحوه شستشوی مبل در منزل

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۶۶۶

نحوه شستشوی مبل در منزل

مبلمان منزل یکی از وسایل دکوراسیون به حساب می‌آید و تمیزی آن از اهمیت بالایی برخوردار است به‌همین خاطر اکثراً از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا این مبل‌ها همیشه تمیز بماند و ظاهر منزل حفظ شود. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن و شستشوی مبل در منزل وجود دارد که می‌توانید با صرف کمترین زمان بدون این‌که آسیبی به ما وارد شود، مبلمان منزل را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر این مواد به‌صورت طبیعی هستند و به‌راحتی در دسترس می‌باشند .

 

علائمی که بر روی بعضی از مبل ها وجود دارد نشانه چیست ؟

بعضی از مبل‌ها دارای برچسب‌هایی هستند که این برچسب‌ها نشان‌دهنده نحوه شستشوی مبل می‌باشد و این‌که چه مواد شوینده‌ای برای پاک کردن مبل نباید استفاده شود .این علائم عبارت‌اند از

نشانه  wکه بیانگر این است که مبل را می‌توان با آب شستشو داد .

نشانه  sمبل‌هایی که دارای این برچسب هستند نباید با آب شسته شوند و تنها برای شستن آن‌ها می‌توانیم از مواد شوینده‌ای استفاده کنیم که سریعاً با دستمال پاک شود .

نشانه  wsمبل هایی که دارای این برچسب هستند شستشوی آن‌ها بدون دردسر انجام می شود زیرا قابل شستشو با آب و مواد شوینده هستند و هیچ‌گونه آسیبی به مبل وارد نمی‌شود .

نشانه  oاین‌گونه مبل‌ها تنها قابل شستشو با آب سرد هستند .

نشانه  xاگر مبل شما دارای این نشان می‌باشد برای تمیز کردن آن نباید از هیچ‌گونه پاک‌کننده استفاده کنید و تنها باید با دستمال و جارو آن را تمیز کنید .

 

 

چگونگی شستن مبل در منزل

اگر میزان آلودگی مبلمان زیاد است بهتر است از مبلشویی کمک بگیرید. در موارد دیگر می توانید در منزل با استفاده از روش های زیر اقدم به شستشو کنید.

چند راهکار برای تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای

قبل ‌از این‌که شروع به تمیز کردن مبلمان کنید باید ابتدا تمامی سطح و درزهای مبلمان با جاروبرقی کشیده شود تا هیچ‌گونه گردوغباری بر روی سطح آن باقی نماند. برای این کار ابتدا کوسن‌ها را از روی مبل برداشته و با جاروبرقی بین درزها می‌کشیم تا اگر خورده غذا و یا گرد و غبار در آن محل جمع ‌شده باشد کاملاً تمیز شود .سپس می‌توانید برای جمع کردن مو و یا پرز از روی مبل از پرز گیر استفاده کنید اغلب کسانی که ازحیوانات خانگی در منزل مراقبت می‌کنند، موی حیوان بر روی سطح مبل می‌چسبد که با پرز گیر به‌ راحتی می‌توان این موها را از روی مبل جمع کرد .

1- استفاده از ترکیب جوش‌شیرین، سرکه، مایع ظرف‌شویی و آب

برای درست کردن این ترکیب به مقدار یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق مایع ظرف‌شویی و نصف لیوان سرکه و آب مخلوط می‌کنیم سپس توسط اسفنج بر روی مبل می‌کشیم باید توجه کنید، قبل‌از این‌که این محلول بر روی مبل کشیده شود آن را بر روی قسمتی از مبل که در دید نمی‌باشد تست کنید که مبادا باعث تغییر رنگ در مبل شود. بعد از این‌که آن را بر روی مبل کشیدیم بعد از چند دقیقه توسط یک حوله بدون پرز این محلول را از روی مبل پاک می‌کنیم و مبل را در جایی قرار می‌دهیم که تهویه هوا به‌صورت کامل انجام گیرد اما بهتر است که  در هوای آزاد نباشد، چون مبل خیس است دوباره گرد و غبار را جذب می‌کند بعد از این‌که مبل کاملاً خشک شد دوباره بر روی آن جارو می‌کشیم.

2- استفاده از شامپو فرش

با استفاده از شامپو فرش می‌توانید به راحتی مبلمان خود را تمیز کنید برای اینکار ابتدا محلول را طبق دستورالعملی که بر روی شامپو فرش نوشته‌شده است آماده می‌کنیم و آن را هم می‌زنیم تا بر روی آن کف جمع شود و سپس توسط اسفنج این کف را بر روی مبل می‌کشیم، باید دقت کنیم که حرکات به ‌آرامی بر روی مبل انجام گیرد که باعث نفوذ آب به درون مبل نشود بعد از این‌که سطح مبل از لکه پاک شد آن را توسط یک دستمال خشک می‌کنیم و سپس آن را در مجاورت هوا قرار می‌دهیم تا خشک شود.

3- استفاده از ترکیب جوش‌شیرین و آب‌لیمو

برای پاک کردن مبلمان با استفاده از این ترکیب ابتدا یک قاشق جوش‌شیرین را با مقداری آبلیموترکیب می‌کنیم و این ترکیب را برروی سطح مبل با استفاده از یک برس نرم ، آرام بر روی مبل می‌کشند تا مبل تمیز شود ، سپس آن را جارو کشیده و با استفاده از یک دستمال مرطوب سطح مبل را پاک می‌کنیم و اجازه می‌دهیم  کاملاً خشک شود.

 

 

شستشوی تمیز کردن مبلمان با استفاده از دستگاه بخارشوی

یکی از وسایلی که می‌تواند در شست‌وشوی مبلمان به شما کمک کند دستگاه بخارشوی می‌باشد که با توجه به بخاری که از این دستگاه خارج می‌شود باعث می‌شود که تمامی لکه‌ها در اثر حرارت راحتتر ازبین بروند و سپس توسط دستگاه مکنده بخارشوی از سطح مبل پاک شوند. اما می‌توانیم مخزن این بخارشوی را توسط یک ماده شوینده پر کنیم که این ماده شوینده تمیزی مبل را دوچندان می‌کند و بعد از این‌که سطح مبل کاملاً با دستگاه بخارشوی کشیده‌ شده آن را با دستگاه مکنده کاملاً تمیز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که مبل خشک شود. باید دقت کنیم که درجه‌حرارت دستگاه بخارشوی نباید زیاد بالا باشد که باعث آسیب بافت پارچه شود .

 در تمامی موارد بالا باید دقت کنیم که اگر لکه‌ای بر روی مبل وجود دارد که با این مواد شوینده پاک نمی‌شود باید با استفاده از موادی که این لکه‌ها را از بین می‌برد ابتدا لکه را تمیز کنیم و سپس اقدام به شست‌وشو کنیم به‌طور مثال لکه جوهر را می‌توان با استفاده از الکل از روی مبل پاک کنیم . و یا اگر لکه چای و قهوه  روی مبل وجود دارد با مقداری ماست این لکه‌ها را از بین ببریم. بدین‌ترتیب  که مقداری ماست را بر روی لکه می‌ریزیم و سپس توسط قاشق آن لکه را پاک می‌کنیم و با دستمال مرطوب کاملاً اثرات ماست را از بین می‌بریم. این راهکارها فقط برای تمیزکردن مبلمان‌های پارچه‌ای می‌باشد اما برای تمیز کردن پایه‌های مبلمان باید از مواد دیگری استفاده کنیم و مواظب باشیم که این مواد به پارچه مبل نریزد چون این مواد بیشتر حالت براق‌کننده دارد و باعث آسیب به بافت پارچه مبل می شود .

 

 

آیا مبلمان چرمی را با روش شستشوی خانگی می توان تمیز کرد؟

در ساخت مبلمان‌های چرمی از انواع مختلف چرم استفاده می‌شود بعضی از این چرم‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشند و طول عمر آن‌ها زیاد می‌باشد اما بعضی از این چرم‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند و دچار ترک‌خوردگی و پوسیدگی می‌شود. پس برای تمیز کردن این‌گونه مبل‌ها باید کاملاً دقت کنیم که به چرم این مبل‌ها آسیبی وارد نشود .چرم این‌گونه مبل ها را می‌توانیم هر هفته توسط یک دستمال تمیز کنیم که کمتر آلودگی بر روی سطح آن‌ها ماندگار شود .

برای تمیز کردن این‌گونه مبل ها می‌توانیم از محلول آب و سرکه  استفاده کنیم و باید کمتر از آب استفاده کرد چون ممکن است که به بافت چرم آسیب برسد. این ترکیب نباید مستقیماً بر روی مبل ریخته شود و باید این محلول را بر روی دستمال بریزید و سپس دستمال را بر روی مبل بکشیم .

استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی

بعضی از پاک‌کننده‌های شیمیایی در بازار موجود می‌باشند که مخصوص تمیز کردن مبل‌های چرمی می باشند و علاوه‌ بر این‌که باعث تمیز شدن مبل از لکه‌های مختلف می‌شود باعث براق شدن مبل می‌شوند و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تمیز کردن مبلمان شستشوی مبل در منزل شامپو فرش افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دستگاه بخارشوی گونه مبل ها برای تمیز کردن تمیز کردن مبل کردن مبلمان مواد شوینده دقت کنیم بر روی مبل روی مبل جوش شیرین بر روی سپس توسط سطح مبل توسط یک روی سطح لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پردازش و پخت ماهی تازه توسط آشپز‌ ازبک (فیلم) طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم) طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس