Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:36:08 GMT

۳۲۰ حادثه برای آسانسورهای استان بوشهر به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۶۷۷

۳۲۰ حادثه برای آسانسورهای استان بوشهر به ثبت رسید

محمدرحیم بهره‌مند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بعد از بوشهر شهرهای عسلویه، کنگان و عسلویه به ترتیب با ۶۸، ۲۲ و ۱۸ حادثه بیشترین میزان حوادث مربوط به آسانسورهای استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: از جمله این حوادث گیر کردن شهروندان بین درب آسانسور و یا حوادثی است که آتش‌نشانان با حضور به موقع خود به کمک شهروندان شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌مند ادامه داد: تاکنون ۲۶۶ آسانسور مربوط به بخش‌های‌ دولتی و خصوصی در استان بوشهر شناسایی شده است که از این شمار ۱۰۳ مورد داری گواهی استاندارد، ۹۲ مورد در هر حال اقدام برای دریافت گواهی استاندار و در ۳۵ مورد نیز هیچگونه اقدامی برای دریافت گواهی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: در این موضوع باید ابتدا دستگاه‎‌های اجرایی به عنوان ارائه دهنده خدمات دولت پیشگام استانداردسازی باشند که فرصت ۴۵ روزه ظرفیت خوبی برای رفع این ایرادهای خطرآفرین است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر تاکید کرد: برخی از مجتمع‌های پزشکی نیز تاکنون برای دریافت گواهی استاندارد آسانسورها اقدام نکرده اند که با توجه به انبوه مراجعه مردم نیاز است توجه جدی به این مهم شود.

بهره‌مند ادامه داد: در ارتباط با مجتمع‌‎های با مراجعه کننده بالا نیز انتظار می‎رود سازمان نظام  مهندسی ساز و کاری تعریف کند تا ظرفیت آسانسورهای این مرکزها خانگی و با ظرفیت حداقلی چهار نفره نباشد.

وی افزود: در این موارد ازدحام مراجعه کنندگان منجر به شلوغی در فضای کابین آسانسور می‎شود که در صورت احداث آسانسور متناسب با ظرفیت آن مجتمع این مهم رخ نخواهد داد.

بهره‌مند ادامه داد: ممنوعیت استفاده از در لولایی و الزام نصب درهای خودکار در آسانسورهای مرکزهای عمومی از دیگر موضوع‎های مهم در حوزه استاندارد سازی آسانسورها است که باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین در موضوع احداث آسانسورهای خانگی نیاز است دسترسی به موتورخانه آسانسور از فضای خصوصی است که این مغایر با استاندارد است و باید به طور حتم فضای عمومی برای دسترسی به آسانسور باشد چرا که موقع حادثه امکان دسترسی به موتورخانه نباشد و حادثه‌های جبران ناپذیری در موضوع آسانسورها نباشیم.

برچسب‌ها بوشهر کابین آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کابین آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران بوشهر کابین آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران استان بوشهر بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند

دستورانی افزود: طبق ارزیابی‌های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استاندارد‌های مصوب است و استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نمی‌باشد.

وی گفت: بنا به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی در خصوص مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) و یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل‌ها تحت نظارت استاندارد نیست.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو می‌شود، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید کرد

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حادثه آسانسور در کرمانشاه موجب مرگ نصاب شد
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+ شرایط
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند