Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:49:14 GMT

کپسول دراگون با محموله خود به ایستگاه فضایی رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۷۶۸

کپسول دراگون با محموله خود به ایستگاه فضایی رسید

‍‍‍‍‍‍

فضاپیمای باری فالکون ۹ اسپیس ایکس همراه کپسول رباتیک دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیده و حدود ۲۶۳۰ کیلوگرم تجهیزات علمی و تدارکات را با خود حمل کرده است.

به گزارش سایت، این کپسول رباتیک، روز پنجشنبه ۱۴ جولای به فضا پرتاب شد و صبح شنبه به ماژول هارمونی در ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و زیر نظر باب هاینز و جسیکا واتکینز فضانوردان ناسا به آزمایشگاه مداری متصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا،کریس برگین ازNASASpaceFlight  ویدئویی  در توئیتر به اشتراک گذاشته، که نشان می‌دهد این فضاپیما بر فراز سیاره ما در هنگام طلوع خورشیدنمایان می‌شود. در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گفته شده، این بیست و پنجمین ماموریت حمل و ارسال محموله اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بود و سومین سفر فضاپیمای مذکور به ایستگاه فضایی است.  کپسول رباتیک دراگون  و فالکون نه قرار استتا یک ماه در ایستگاه بین المللی بمانند و پس از انجام ماموریت و نتایج تحقیقات خود به   زمین بازگردانده شوند.

آزمایش‌های فضاپیما فالکون  موضوعات علمی و زیست شناسایی را شامل می‌شد همچنین این فضاپیمای باری برای خدمه محموله غذایی از جمله سیب، پرتقال، گوجه فرنگی گیلاسی، پیاز، هویج، سیر، ارده، پنیر و سوسیس را با خود حمل کرد. براساس گزاری‌ها فضانوردان پیش از این مجبور بودند که غذاهای بسته بندی شده را مصرف کنند. 

بیشتر بخوانید

کپسول کارگو دراگون ده ساله شد

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماموریت فضایی اسپیس ایکس ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی