Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از آماده سازی طرح پایدارسازی دیواره گلزار شهدای معمولان خبر داد.

احمدرضا دالوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گلزار شهدای معمولان چند وقتی است که بطور جدی پیگیر آن هستیم و این مهم برایمان حائز اهمیت است چراکه جایگاه و مقام و منزلت شهدا بسیار بالاست و این عزیزان یک روزی از مادیات و جان خود گذشتند و بر ما تکلیف است که مقام شامخ آنان و خانواده‌هایشان را تکریم و خدمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه گلزار شهدای معمولان در یک موقعیت خاصی قرار گرفته و با هر بارندگی احتمالی ممکن است دچار آسیب شود، ادامه داد: در سیل مهیب ۹۸ در شهرستان، پایین دست و دیواره گلزار شهدا دچار آسیب شد و در معرض خطر فرو نشست قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: همچنین روان‌آب‌ها و آب‌های سطحی بالادست در مواقع بارندگی نیز سبب شستگی خاک می‌شود و لحظه به لحظه نشست دیوار رخ می‌دهد.

دالوند عنوان کرد: با توجه به اینکه ارتفاع دیوار گلزار شهدا ۵۰ تا ۶۰ متر ارتفاع تا سطح رودخانه دارد یک کار پایدار سازی را آب‌ منطقه‌ای لرستان انجام دادند اما هنوز این امر کفایت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: به آب منطقه‌ای استان تکلیف شده که با کارشناسان فنی، طرح پایدارسازی دیواره گلزار شهدای معمولان را انجام دهند که خوشبختانه این طرح آماده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: این طرح هزینه‌بر است و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیگیری و مکاتبات لازم را با ستاد مدیریت بحران کشور و دستگاه متولی انجام شده است.

دالوند گفت: البته با حمایت استاندار لرستان پیگیری‌هایی نیز انجام شده و به زودی برای شروع این پروژه اعتباری را جذب و به مرور زمان با جذب اعتبارات بیشتر،  طرح پایدارسازی دیواره گلزار شهدای معمولان را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی احمدرضا دالوند ايسنا ستاد مدیریت بحران کشور لرستان گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی با اشاره به انتشار هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به هشدار این سازمان مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و نیز وزش شدید باد در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ۱۳ استان تحت تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

وی افزود: این بارش‌ها در روز ۱۱ اردیبهشت نیمه جنوبی استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان شاهد بارش‌های شدید بهاری خواهیم بود.

محمودی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این روز استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بارش‌های شدید و رگباری باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به یاری مردم و آسیب دیدگان بشتابند.

وی از هموطنان خواست در این روز‌ها حتی‌امکان از تردد در ارتفاعات و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمودی افزود: هموطنان در صورت بروز حادثه می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ندای امداد (۱۱۲) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب