Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید موحد گفت: تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم تجمع از عمده موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا محسوب می شوند که باید همگان رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: خطر ابتلا به سویه جدید امیکرون در کشور وجود دارد و مجدد بیماری کرونا در این منطقه در حال افزایش بوده که در این راستا نیاز بوده که شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان عزیز جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا جهت تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا باید اقدام کنند که کلیه شهروندان سنین بالای ۱۲ سال در صورتی که از زمان دوز سوم واکسن آنها به مدت ۶ ماه گذشته است می‌توانند دوز یادآور چهارم را هم تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا دوز سوم و چهارم آن مختص افراد بالای ۱۸ سال شروع شده و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال دارای بیماری های خاص نیز می توانند دوز سوم و چهارم را هم دریافت کنند.

وی گفت: وضعیت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در دوز اول ۹۱ درصد،  دوز دوم ۸۰ درصد و دوز سوم ۵۲ درصد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در تاریخ هفدهم تیرماه یک نفر مبتلا به کرونا  و دو مورد در هیجدهم تیر ماه گزارش شده که مربوط به حوزه چابهار بوده است.

موحد گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزایش یافته به طوری که تا روز نوزدهم تیرماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ۳ نفر نتیجه آزمایش شان مثبت و بدون فوتی و در روز بیست و یکم تیرماه ۱۲ مورد مثبت و در روز بیست و دوم تیرماه ۱۳ مورد مثبت در  کل حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اعلام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبتلایان به بیماری کرونا از ابتدای سال ۱۴۰۰ در ایرانشهر مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ نفر و جمع کل مبتلایان حوزه چابهار ۹۸۱۲ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد: جمع کل آمار کیت های پی سی ار یا آزمایش پی سی ار انجام شده در ایرانشهر ۷۱۳۱۳ مورد و مجموع این آزمایش پی سی ار در چابهار انجام شده ۲۹۸۰۷ مورد بوده است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در حال انجام بوده و شهروندان می‌توانند واکسن خود را با مراجعه به مراکز دریافت کنند.

موحد خاطرنشان کرد: تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم تجمع از عمده موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا محسوب می شوند که باید همگان رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!