Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@16:11:29 GMT

ترند شدن هشتگ "عزل السیسی" در توییتر

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۹۱۳۲

ترند شدن هشتگ 'عزل السیسی' در توییتر

پس از دیدار رئیس جمهوری مصر با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا، مصر، اردن و عراق در شهر جده، هشتگ "عزل السیسی" در شبکه اجتماعی توییتر مصر ترند شد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از العربی الجدید، در جریان این نشست تحویل دو جزیره "تیران و صنافیر" مصر به عربستان به موجب توافق با رژیم صهیونیستی به صورت رسمی اعلام شد و بر اساس آن هواپیماهای اسرائیلی قادرند برای نخستین بار بر فراز آسمان این کشور پرواز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیت کنندگان ده‌ها دلیل برای عزل عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در طول سال‌های ریاست جمهوری وی اعلام کردند که از جمله آنها می‌توان به وضعیت نابسامان اقتصادی، فساد فضای سیاسی، سرکوب و مجازات مخالفان، بازداشت‌ها و ناپدید شدن اجباری فعالان اشاره کرد.

در همین راستا، أمجد، یکی از فعالان توئیتر نوشت، عزل عبد الفتاح السیسی درخواست تمامی عرب‌ها است نه فقط مصری‌ها، زیرا آنها به خوبی می‌دانند که با آزادسازی مصر از دست نظامیان؛ تمامی کشورهای عربی از دست باندهایی که بر آنها حکمرانی می‌کنند، آزاد می‌شوند.

حسن، یکی دیگر از فعالان درخصوص خطرات افزایش بدهی‌ها در توئیتر نوشت، براساس بیانیه‌های بانک جهانی، این بدهی‌ها به رقم بی‌سابقه‌ای در تاریخ رسیده و بدهی‌های خارجی تا اواخر ماه مارس گذشته به ۱۵۷.۸ میلیارد دلار در مقابل ۱۴۵.۵ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ رسیده است.

در همین رابطه، ابو اسماعیل، یکی از توئیت کنندگان مصری در خصوص تحویل دو جزیره "تیران و صنافیر" خاطرنشان کرد، فروش این دو جزیره خیانتی بزرگ است و عبد الفتاح السیسی باید براساس ماده ۸۵ قانون اساسی به اتهام "خیانت بزرگ" عزل شود.

سعید، یک شهروند دیگر مصری در خصوص هدف سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: بایدن آمده تا بگوید تیران و صنافیر در اختیار همگان از جمله اسرائیل قرار دارد. ما مبارزه کردیم و سربازانمان کشته شدند تا اشغالگران را بیرون برانیم اما امروز این اشغالگران در اراضی ما هستند و جشن می‌گیرند.

جهاد الحداد، دیگر فعال مصری با انتشار تصویری از عمرو امام پس از آزادی‌اش گفت: زندان، سارق عمر و روح ماست اما صدای آزادی‌خواهی باقی می‌ماند.

جیهان عبدالرحمان، فعال دیگر نیز اظهار داشت: عزل عبد الفتاح السیسی تنها راهکار برای حل بحران گرانی و اوضاع بد معیشتی است، دولت دست خود را در جیب شهروندان فقیر کرده است، باید به پارتی‌ بازی خاتمه داد، ای کاش همه برابر بودند. ای کاش قانون بشریت وجود داشت نه قانون جنگل.

هند سلیم، یکی دیگر از کاربران مصری نیز درخصوص اعطای وظایف مهم به نظامیان سابق نوشت: اعطای پست‌های مهم در موسسات و سازمان‌های مدنی به نظامیان به این معناست که اولویت در تعیین وظایف عالی دولتی، با افسران سابق ارتش است و دولت تنها به آنها اعتماد دارد.

پیشتر دو مسئول ارشد اسرائیلی اعلام کردند: اسرائیل به آمریکا برای پیشبرد توافق جزایر تیران و صنافیر چراغ سبز نشان داده است. این اقدام راه را برای اقدامات عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان طی سفر جو بایدن به ریاض هموار می‌کند.

این توافق‌ اجازه می‌دهد تا آمریکا و عربستان توافق‌نامه‌ای را امضا کنند که اجازه استفاده شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی از حریم هوایی عربستان برای سفر به آسیا به ویژه هند و چین و پروازهای مستقیم از اسرائیل به عربستان برای حجاج اسرائیلی را می‌دهد.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که رژیم صهیونیستی اعتراضی به انتقال حاکمیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان ندارد.

مصر پیشتر با تحویل این دو جزیره به عربستان موافقت کرده بود اما باید اسرائیل نیز به موجب شروط توافق صلح ۱۹۷۹ بین قاهره و تل آویو با آن موافقت کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر ، جزایر تیران و صنافیر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر جزایر تیران و صنافیر تیران و صنافیر دو جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

کد خبر 849518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است