Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در گفتگوی برخط با «گابریلا خیمنس» وزیر علوم ونزوئلا گفت: تحریم‌های بوجود آمده برای هر دو کشور بایستی به فرصت تبدیل شود؛ درست است که استکبار خواستار تحریم است ولی ما باید این تحریم را ما به فرصت تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایران ۱۷۰ هزار دانشجو عمدتاً در مقطع کارشناسی داشتیم اما در حال حاضر حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ دانشجو داریم و همه در مقاطع تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری دانشجو پذیرش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم گفت: بیش از ۸۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور به آموزش و پژوهش مشغول هستند و محققان ما در ۴۹ پارک علم و فناوری فعالیت‌های فناورانه دارند و انتشار بیش از ۷۶۰۰۰ مقاله در مجلات معتبر در سال گذشته میلادی نشانه‌ای از توانایی‌های علمی کشور ایران است.

زلفی‌گل اظهار داشت: اگرچه جمعیت کشور ایران یک درصد جمعیت جهان است ولی سهم ما از تولید علم جهان بیش از دو درصد است. بنابراین می‌توان تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد و ونزوئلا هم می‌تواند ضمن حفظ استقلال از شرایط بوجود آمده در جهت تبدیل تحریم به فرصت استفاده کند.

وی اولویت‌های کاری وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران را شامل پنچ مورد اعلام کرد که شامل مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.

وزیر علوم کشورمان خطاب به وزیر علوم ونزوئلا توصیه کرد: لیست ایده‌ها و نیازهای کشور خود را تشکیل و در اختیار دانشمندان هر دو کشور قرار دهند تا دانشمندان ایرانی نیز بتوانند به کمک آن کشور بیایند.

زلفی گل افزود: پژوهشگران و دانشمندان دو طرف می‌توانند با رفت و آمدهای خود، تعامل علمی بین دو کشور را نهادینه کنند.

وی تاکید کرد: ما اعتقاد جدی به دیپلماسی علمی داریم تا تعامل علمی در کل دنیا بوجود آید.

درخواست وزیر علوم ونزوئلا از ایران برای برگزاری نمایشگاه علمی در آن کشور

گابریلا خیمنس، در این گفتگو پیشنهاد کرد: نمایشگاه توانمندی‌های علمی کشور ایران در ونزوئلا برگزار شود تا دانشگاه‌ها و محققان این کشور با ظرفیت علمی و فناوری ایران بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: کشور ونزوئلا علاقمند است در زمینه‌های بهداشت، انرژی، داروسازی، مواد غذایی، دامپزشکی، مخابرات و پتروشیمی از توانایی‌های علمی ایران استفاده کند و در این زمینه‌ها امکان حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در ونزوئلا فراهم خواهد شد.

وزیر علوم ونزوئلا با اشاره به بازدیدهای خود از دانشگاه‌های ایران گفت: ظرفیت علمی و پژوهشی بالایی در ایران وجود دارد و بر همین اساس از توسعه روابط علمی با ایران استقبال می‌کنیم.

کد خبر 5541123 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم ونزوئلا محمدعلی زلفی کنکور 1402 سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سازمان امور دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان پایان نامه دوره های فراگیر ارشد وزیر علوم ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

کد خبر 6093750 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم