Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد قمی شامگاه یکشنبه در جشن بزرگ غدیر که در بندرترکمن برگزار شد، اظهار کرد: این جشن نقطه وحدت و برادری بود نه تنها در واقعه غدیر اختلافی نیست از لحاظ تاریخی این اتفاق رخ داده که مهم و حائز اهمیت است.

وی به عظمت و بزرگی شخصیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: ما با یکدیگر اختلاف نداریم و این نقطه وحدت ما است، این شعر «حقیقت با علی و علی با حق است» اعتقاد مشترک شیعه و سنی است و همان چیزی است که دشمن امت رسول الله(ص) تحمل دیدن اجتماع و برادری شیعه و سنی در جشن تحکیم شخصیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اینکه غدیر جشن ولایت است، بیان کرد:گرچه بحث های تخصصی در این مسئله وجود دارد اما ما در این جشن نمی خواهیم بحث تخصصی داشته باشیم،  ما تصمیم گرفتیم به قله های بزرگ دست پیدا کنیم و تمدن اسلامی دوباره جلوه گری کند و در این شرایط مشخص است که دشمن بیکار نمی نشیند و برای زمین خوردن امت اسلامی دست به هر کاری می زند، البته این اقدامات از سوی دشمن طبیعی است چراکه از او توقع دوستی نیست.

قمی با بیان اینکه برای رسیدن به قله ها باید گام های استوار برداشت که گام نخست برداشته شد، تصریح کرد: قرار شد در گام دوم تجربه ها را از باتجربه ها بگیرند و جوانان شانه زیر بارهای مهم بگذارند، دشمن برای سنگ اندازی در این مسیر امید جوانان را نشانه گرفته چراکه آنها می دانند اگر امید جوانان را هدف قرار دهند و جامعه را ناامید کنند کار را سخت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید تا قله های عظمت و اقتداری که حق مردم شریف ایران اسلامی است حرکت کنیم، متذکر شد: تمدن بزرگ و باشکوه اسلامی در انتظار جوانانی است که باید به طور دسته‌جمعی و در سایه برادری، الفت و وحدت، حول حق و در مبارزه با طاغوت در این مسیر حرکت کرد، اصلاً ولایت، وحدتِ حول حق در مبارزه با طاغوت و وحدت در عبودیتِ کنار زدن طاغوتیان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: وقتی کوهنوردان به نقاط صخره ای و صعب العبور می رسند باید با طناب های مستحکمی به یکدیگر متصل شوند و در این حرکت دسته جمعی که همه زنجیروار به هم وصل می شوند اگر کسی دچار لغزش شد بقیه از آن شخص حمایت می کنند، در واقع ولایت آن حلقه ها و زنجیره های به هم پیوسته بین مؤمنان در حول حق، حقیقت و عبودیت است، ما بر سر هدف بزرگ و مقدس و مبانی فکری و توحیدی و قرآنی خود بایکدیگر پیوند خوردیم و قرار است با یکدیگر این مسیر را طی کنم لذا در این مسیر ولایت ترجمه وحدت پیدا می کند.

قمی با بیان اینکه ما اینجا دور هم جمع نشدیم که درباره اختلاف با یکدیگر حرف بزنیم بلکه ما بر سر اتفاقات و مشترکات با یکدیگر برادر هستیم، افزود: به بهانه غدیر سر فضائل امیرالمؤمنین(ع) و حقیقت وجودی آن حضرت با یکدیگر صحبت می کنیم، در واقع این حقیقت وجودی در روز غدیر تجلی ولایت پیدا کرده اما در تفصیلات آن حرف هایی وجود دارد و در این مسیر حکومت باید پشتیبان حرکت مؤمنانه مؤمنان با یکدیگر باشد.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی در مسیر حق و قله های پیشرفت، اقتدار و تمدن و مبارزه با طاغوت و در مبارزه با کسانی که آقایی و بزرگی ما را نمی خواهند همراه یکدیگرند و با یکدیگر گام برمی دارند، خاطرنشان کرد: امروز در این جشن مجال مباحثات علمی وجود ندارد بلکه مجال ابراز خرسندی و شادمانگی برای وحدت و حول محور وحدت و حقیقت است.

منبع: الف

کلیدواژه: مبارزه با طاغوت شیعه و سنی قله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی گراوند امروز، دهم اردیبهشت ماه، در یادواره هشت شهید دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه و تکلیف همه ماست، آثار و برکاتش فراوان خواهد بود، بیمه‌ایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اگر امروز اقتدار، عزت و امنیتی داریم و در همه عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم مدیون مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سببی است برای تقویت بُعد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌باوری که شهید سلیمانی به زیبایی تمام در وصیت پُرمغز و ماندگارشان برای ما به یادگار گذاشتند که از شئون عاقبت به خیری، باورمندی و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

گراوند افزود: تبیعت از ولایت و ولایت‌محوری یعنی گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ ما دارای سه ولایت تکوینی، تشریعی و فقیه هستیم که گام اول ولایت فقیه است که تا درست محقق نشود به دو قسم دیگر از ولایت نمی‌رسیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در بخشی از ویژگی‌هایی که در سیره عملی و رفتاری شهدا مرور می‌کنیم و صفحات زندگی آن‌ها را ورق می‌زنیم، شاهدیم که عین ویژگی‌ها و اوصاف متقین که امام علی(ع) از آن‌ها یاد کرده را دارا هستند که خداوند آن‌ها را انتخاب کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروز رسالت تبیین‌گری که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارد اینجا باید خودش را نشان دهد، دانش‌آموز ما اعتقاد ویژه‌ای به صحبت‌های معلم خود دارد و خیلی اثرگذار هستند.

گراوند افزود: همین اقدام ویژه که سپاه مقتدر ما رقم زده را می‌توانیم به زیبایی تمام برای نسل نو تبیین کنیم که بتوانیم امید را در جامعه بیشتر کنیم و این امر می‌تواند آثار و برکات ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، گفت: اگر امروز شاهد بیداری دانشگاهیان در دل غرب هستیم به برکت خون مقدس و مطهر شهدای مظلوم غزه است که خون شهید اثرگذاری ویژه خود را دارد که همه اینها برگرفته از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای ماست و آن نامه تاریخی و ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی نوشتند که امروز شاهد این بیداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است