Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: به دستور استاندار هرمزگان تمامی فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در آماده باش کامل قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهرداد حسن زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی از ظهر امروز دوشنبه 1401/04/27 تا روز چهارشنبه 1401/04/29 خبرداد و گفت: در مدت یاد شده با ورود سامانه بارشی جدید به استان شاهد جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، خسارت در اثر تند باد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی به دستور استاندار هرمزگان و پس از تشکیل جلسه ستاد بحران، تمامی فرمانداران و بخشداران در کنار نهادهای امدادرسان برای بحران و سیلاب احتمالی در حالت آماده باش هستند. 

وی افزود: منطقه اثر این سامانه بیشتر در ارتفاعات استان در بشاگرد، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان، بندرلنگه،خمیر، سیریک، جاسک، قشم و ارتفاعات مرکزی و غربی خواهد بود. 

دگرگونی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان/ صدور 2 هشدار هواشناسیهواشناسی ایران 1401/03/24؛ هشدار هواشناسی به کشاورزان/ وقوع طوفان شن در برخی مناطق کشورصدور 3 هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ طوفان استان را فرا می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: توصیه اکید می‌شود مردم شریف استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و مناطق چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. 

وی تصریح کرد: در اثر فعالیت یک سامانه دیگر در مناطق دریایی و وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی(40 کیلومتر بر ساعت) شاهد مواج شدن دریا به ارتفاع 180 سانتی متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان و تنگه هرمز و مناطق ساحلی در خلیج فارس خواهیم بود. 

حسن زاده گفت: این سامانه موجب اختلال در تردد های دریایی، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی خواهد شد و توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک بویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، سیریک، هرمز، قشم، لارک و هنگام خودداری شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مردم خواست در مدت یاد شده هشدارهای و اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از انجام اقداماتی که سبب خطرآفرینی برای جان خود و سایرین خواهد شد اجتناب کنند. 

انتهای پیام/864

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و ابگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص زیرکوه، خوسف، بیرجند،برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش بینی است.

لطفی افزود:خسارات قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است

وی گفت:روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع وجاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.


پرهیر از سفر‌های غیر ضرور،احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه های هواشناسی استان است. 

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان