Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سید حسن عاملی روز دوشنبه به مناسبت عید غدیر در آئین دیدار با سادات و عمامه گذاری طلاب در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار کرد: علی (ع) ولایت و امامت را شیرازه و نگهدارنده دین دانست و در اصل، تحقق معنی و مفهوم بسیاری از آیات به واسطه وجود مبارک ائمه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که ولایت و امامت مولا علی (ع) ابلاغ شد، دشمن از انحراف دین مایوس شد و معلوم می‌شود که دشمن طمع داشته تا دین را ریشه‌کن کند و آشکار است که بعد از پیامبر اسلام (ص)، قوام دین به وجود ائمه بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: دزدانی بوده و هستند که می‌توانند دین و آیات و احکام را بدزدند و هرج و مرج ایجاد کنند و این انحراف و تحریف، جز با مرجعیت علمی علی (ع) برطرف نمی‌شود و امان و وحدت امت اسلامی نیز بسته به امامت و ولایت علی (ع) و اولاد اوست.

آیت الله عاملی گفت: بنا بر واقعه غدیر، دین اسلام زمانی کامل می‌شود که امام علی (ع) کارها و زمام امور را به دست بگیرد. پیامبر اینقدر از علی صحبت کرد و از او دم می‌زد که رشک و حسد، جامعه را فراگرفت و خدا به پیامبرش فرمود تا این رشک و حسد در پیروان را مدیریت کند.

او تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) در این راستا بسیار تلاش کرد اما برخی ها، ظرفیت قبول امر را نداشتند و در نتیجه با آن همه تاکید و با وجود آن همه جماعت، حرف پیامبر (ص) در زمین ماند و اگر آن روز آن ۱۲۰ هزار نفر جماعت بر این امر صحه می گذاشتند، تبعات بعدی بروز نمی کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به وجود ۱۴ هزار راوی و ۵۴ هزار روایت اشاره کرد و افزود: صحت و سقم و اسباب ظهور و نقل و منشا این روایات را علمای دین تشخیص می دهند و اگر عالم دین نباشد، به قول پیامبر اسلام (ص)، جماعت مرتد می شوند و دزدان و دشمنان، به راحتی دین مردم را از دست آنها خواهند گرفت.

امام جمعه اردبیل به حضار و سادات گفت: به شیعه انگلیسی و وهابیت و بهاییت نگاه کنید؛ باید آگاه باشیم که شبهات می‌تواند زمین و زمان را پر کند و ارزش‌ها را با ضد ارزش‌ها معاوضه کند و در چنین شرایطی به علما نیاز داریم و اگر اینها نبودند، این شبهات و تزلزل‌ها خطر آفرین بود و محل ورود شیطان می‌شد.

آیت الله عاملی نقش علما در استقلال و تمامیت ارضی کشور را غیرقابل انکار دانست و ادامه داد: قصد از تربیت و آموزش علما در حوزه‌های علمیه این است که فضای جامعه را فضای قرآنی و تربیتی کنند و شان علما آنقدر بزرگ است که بنا بر روایات، هرکس به علما اهانت کند به اولیا الهی و مقدسات توهین کرده است.

نباید حب ریاست و فرصت بر علما غلبه کند

وی از علما و بزرگان و استادان حوزه‌های علمیه قدردانی کرد و افزود: حرمت عالم، حرمت علم است و علما و طلاب باید وقت را غنیمت شمرند و حرمت لباس روحانیت را حفظ کنند و مبادا مبادا حب ریاست و فرصت بر شما علما غالب شود.

او تاکید کرد: مبادا مبادا وقتی به جایی و محفلی یا اجتماعی برای نماز و کار واجبی رفتید، به فکر مال دنیا باشید و مردم را طرف حساب خود بشمارید، بلکه طرف حساب ما ذات مقدس خداوند است.

در ادامه این مراسم، آئین دیدار سادات با نماینده ولی فقیه در استان و عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه اردبیل برگزار شد و آنها به لباس روحانیت ملبس و مشرف شدند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم وحدت اسلامی استان اردبیل سید حسن عاملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم وحدت اسلامی استان اردبیل عید سعید غدیرخم وحدت اسلامی استان اردبیل سید حسن عاملی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود