Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@02:26:30 GMT

نماینده مجلس: به نتیجه مذاکرات دوحه خوشبین نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۹۸۸۲

نماینده مجلس: به نتیجه مذاکرات دوحه خوشبین نیستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به هیچ وجه نسبت به نتیجه مذاکرات دوحه خوشبین نیستیم، چرا که سابقه بدعهدی آمریکا و کشور‌های غربی عضو برجام بسیار طولانی است.

به گزارش مهر، ابراهیم رضایی درباره آینده مذاکرات، اظهار داشت: ما به هیچ وجه نسبت به نتیجه مذاکرات دوحه خوشبین نیستیم، چرا که سابقه بدعهدی آمریکا و کشور‌های غربی عضو برجام بسیار طولانی است و هیچ‌گاه خیانت آمریکایی‌ها در برجام را از یاد نمی‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به غربی‌ها اعتماد نداریم

وی بیان کرد: کشور‌های غربی عضو برجام بار‌ها در مذاکرات بدعهدی کرده و وعده‌هایی دادند، اما برخلاف آنچه نوشتند و امضا کردند، عمل کردند. آمریکا در دوران ترامپ برجام را به طور کامل کنار گذاشت و این مسائل باعث می‌شود که ما به غربی‌ها به ویژه آمریکا اعتماد نداشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌گویم به هیچ وجه نباید مذاکره کنیم، بلکه حرف بنده آن است که ما به مذاکرات خوشبین نیستیم و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مجدداً اشتباهات تلخ و بزرگ گذشته تکرار نشود.

وعده‌های آمریکا را راستی‌آزمایی کنیم

رضایی متذکر شد: ظریف و تیم مذاکره کننده دولت روحانی در مذاکرات اشتباهات بزرگی مرتکب شدند که امیدواریم مذاکره کنندگان فعلی کشورمان به گونه‌ای رفتار کنند که آن اشتباهات و اشکالات در مذاکرات تکرار نشود. ما باید در وهله اول تضمین لازم را از آمریکایی‌ها بگیریم و حتماً باید تمام وعده‌های آنان را راستی آزمایی کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اگر قرار است به تعهدات خود عمل کنیم، قبل از هر کاری باید تعهدات آمریکایی‌ها درباره فروش نفت ایران و تسهیل مبادلات ارزی کشورمان را راستی آزمایی کنیم؛ بنابراین ابتدا باید تمام تعهدات آمریکایی‌ها راستی آزمایی شود و سپس ما به تعهدات خود عمل کنیم.

رضایی درباره راهکار عدم تأثیرپذیری اقتصاد کشورمان از مذاکرات، گفت: مسئولان ما باید از برجام دل بکنند و نباید نگاه ما این باشد که برای رفع مشکلات باید آمریکایی‌ها به داد ما برسند. مسئولان ما نه فقط در موضع‌گیری‌های خود، بلکه باید در عمل هم این گونه باشند که خوشبختانه دولت سیزدهم نشان داده است در این راستا حرکت می‌کند.

اقتصاد مقاومتی نسخه نجات کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید به طور عملی سند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم چرا که نسخه دیگری برای نجات اقتصادمان نداریم.

وی بیان کرد: حتی اگر توافق هم حاصل شود، راه حل رفع مشکلات اساسی و جدی کشورمان این است که اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم. برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم فقط حرف زدن و یا اینکه جلسه‌ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم، کافی نیست. باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

رضایی تأکید کرد: برای مثال، باید از خام فروشی نفت جلوگیری کنیم که راه حل آن توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفتی است که می‌تواند تا ۳ میلیون شغل در کشورمان ایجاد کند. این کار مشکل اقتصاد و اشتغال ما را حل می‌کند و سایر بند‌های اقتصاد مقاومتی هم باید مورد توجه قرار گیرد که نیازمند همت زیادی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی راحت‌ترین راه برای اداره کشور است که نباید این کار انجام شود. توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت نیازمند کار و تلاش جهادی است و حتماً باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات کشورمان مرتفع شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای برجام مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی خوشبین نیستیم راستی آزمایی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. 

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید. 
این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه‌ قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.
اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟