Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس حلوایی‌زاده در خصوص جمع‌آوری ریل‌های متروکه و بازگشایی مسیر گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شهر قم، جمع‌آوری دو بخش از ریل متروکه به طول ۷ و ۸ کیلومتر بوده که در حال حاضر بخشی از این ریل‌ها در حال جمع‌آوری است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بخش اول ریل راه‌آهن متروکه را موازی بلوار امام رضا (ع) اعلام کرد و گفت: بخشی از ریل متروکه به طول هشت کیلومتر و به موازی بلوار امام رضا (ع) بوده که در سنوات گذشته جمع‌آوری آن آغازشده و اوایل امسال به اتمام رسید و یک قسمت نیز از ایستگاه مرکزی تا جمکران به طول هفت کیلومتر در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جمع‌آوری بخش دوم ریل راه‌آهن متروکه را دارای چالش‌هایی دانست و گفت: این بخش از ریل راه‌آهن به علت عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها قرار شد با محوریت استانداری و فرمانداری و همچنین شهرداری جمع‌آوری شود و کار از هفته‌های گذشته آغازشده است.

حلوایی طول این بخش از ریل راه‌آهن متروکه را هفت کیلومتر عنوان کرد و گفت: برش راه‌آهن، حمل تا ایستگاه مرکزی در حال انجام بوده و به طول ۶۰۰ متر طول را از ماشین‌آلات راهداری، سپاه و بنیاد مسکن استفاده می‌کنیم و نیاز به‌ردیف بودجه جدید برای کار‌های پیش‌بینی‌نشده داریم که مصوبه آن به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

حلوایی زاده اعتبار موردنیاز برای اتمام کار را بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در فاز اول عملیات برداشت ریل و خاک‌برداری انجام می‌شود و همچنین هم‌زمان مشاوری گرفته‌شده تا برای همه عرصه‌های متفاوت در مقاطع و بافت‌های مختلف مسیر کاربر‌های مناسبی مانند فضای سبز، مسیر‌های پیاده‌رو و سواره‌رو طراحی شود.

او از آغاز عملیات روسازی این مسیر از مصلا تا ایستگاه محمدیه تا آخر سال خبر داد و گفت: باید طراحی‌ها به‌صورت کامل و با هماهنگی و نظر همه دستگاه‌ها انجام شود و امیدواریم بتوانیم تا اواخر سال عملیات روسازی مسیر را آغاز کنیم، اما جمع‌آوری خود ریل حداقل سه ماه زمان خواهد برد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از بررسی کاربری پل بلوارامین نیز خبر داد و گفت: با جمع‌آوری کامل ریل راه‌آهن کاربری این پل نیز از بین رفته و برای حفظ یا تخریب آن مطالعاتی انجام خواهد شد و درصورتی‌که موردنیاز نباشد حتماً جمع‌آوری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریل های متروکه شهرداری قم ریل راه آهن جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

علی جان صادق‌پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه طرح‌های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: بر همین اساس در دو سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

صادق‌پور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا استان فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقای بهره‌وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره‌وری در بخش‌های مختلف ارتقا داده شد.

او ادامه داد: علاوه بر ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه‌های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام فاضلاب از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت طی دو سال گذشته بوده است. همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان‌های فارس به منظور اجرای طرح‌های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب را نیز می‌توان به عنوان گام‌های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره‌مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای بهداشت عمومی شهر‌ها و روستا‌های منتفع نام برد.

صادق‌پور اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های کازرون و آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستا‌های امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

او با بیان اینکه در همین بازه زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا شده است، افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده‌ای نزدیک گشایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار