Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه آثار منتخب جمعی از هنرمندان شاخص عرصه هنرهای تجسمی همزمان با دهه امامت و ولایت، روز جمعه ۲۴ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمد.

بر این اساس، ۵۸ اثر از هنرمندان رشته‌های نقاشی، کاریکاتور، عکاسی، طراحی پوستر، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، سفال و سرامیک همچون مسعود نجابتی، محمد خزایی، مسعود زنده‌روح کرمانی، محمد صیاد، محمد اسدی جوزانی، محمدرضا دوست‌محمدی، سید حمید شریفی آل هاشم، مجید ناگهی، کوروش پارسا نژاد، سید محمدرضا میری، پرویز حاصلی، مینا صدری، مرتضی اسدی، محمدصابر شیخ‌رضایی و … در این نمایشگاه قابل مشاهده است که این آثار، متعلق به مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر است که در طول سال‌های اخیر توسط هنرمندان مختلف عرصه هنرهای تجسمی کشور خلق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در جریان افتتاحیه این نمایشگاه، کارگاه نقاشی توسط تعدادی از هنرمندان نقاش اجرا شد. در ادامه گفتگویی با علی تن که کارگاه نقاشی خط او در این نمایشگاه برپا شد، داشتیم که آن را می‌خوانید.

علی تن هنرمند نقاش و خوشنویس درباره نمایشگاه «امامت و ولایت» و لزوم برگزاری آن در طول سال به خبرنگار مهر گفت: هنرمند برای خلق آثار هنرهای تجسمی که با موضوعیت خلق می‌شوند، باید اعتقاد راسخ داشته باشد، به ویژه غدیر که به نظر من بالاترین محتواست. وظیفه هر هنرمندی است که در این حوزه با این موضوع ارزشمند آثاری را خلق کند و قطعاً همه هنرمندان بزرگوار نیز آثاری مرتبط با این موضوع در کارنامه‌شان دارند.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد در بازدید از نمایشگاه ولایت و امامت

وی با بیان اینکه موضوع «غدیر» خیلی مظلوم است، اظهار کرد: «غدیر» از آن مناسبت‌هایی است که خیلی روی آن کار نشده است، همچنان که در زمان خودش، واقعه غدیر نیز غریب بود که تا الان آنچنان که باید غدیر شناخته نشده است اما الان چند سالی است که هم دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم و صاحبان علم و هنر اقدام به معرفی و تبلیغ این موضوع مهم پرداخته‌اند. بنابراین به اعتقاد من چنین برنامه‌ها و رویدادهایی به شناساندن این موضوع بسیار کمک می‌کند.

تن افزود: مرکز هنرهای تجسمی نیز که دستی بر آتش دارد، قطعاً از این دست برنامه‌ها که منجر به تولید آثار هنری و نمایش هنرهای تجسمی مرتبط با غدیر می‌شود، باید حمایت کند و باز نیز شاهد برگزاری موارد مشابه باشیم.

وی درباره اثر نقاشی خطی که در نمایشگاه «امامت و ولایت» خلق کرد، بیان کرد: کاری که من به صورت فرمی و با خط ساختگی خودم با تکنیک نقاشی خط خلق کردم، پنج بیت از اشعار با موضوع غدیر (روایتی از غدیر بیان می‌کند) است که این شعر را حدود ۸ سال پیش سرودم.

تن در پایان گفت: توصیه‌ای به هنرمندان دارم که از محتواهایی نظیر غدیر غافل نشوند، چراکه حضرت علی علیه السلام آن قدر والامقام هستند که واقعاً من شاید فقط یک هزارم ایشان را شناختیم و هر چقدر هم در وصف ایشان بگوییم باز کم است. امیدواریم همه اقشار به ویژه وعاظ و هنرمندان نگاه ویژه‌ای نسبت به این حضرت و غدیر داشته باشند.

کد خبر 5541173

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرضا سهرابی علی تن نقاشی خط مسعود نجابتی فرهنگسرای نیاوران تئاتر ایران جشنواره فیلم شهر خانه هنرمندان ایران موسیقی ایرانی عید غدیر خم هنرمندان تئاتر فیلم مستند سریال خارجی محمد خزاعی فرهنگسرای نیاوران اسماعیل شنگله فیلم کوتاه سینمای مستند هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر

حوالی ساعت ۱و ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بلوار غدیر محدوده دانشگاه قم در اثر برخورد یکدستگاه سواری پژو پارس با یک جوان  حدودا ۱۷ ساله، یکی دیگر از خانواده‌های شهرمان داغدار شد.

در بررسی اولیه، سرعت بالای سواری پژو موجب بروز این حادثه تلخ بوده است. علت دقیق حادثه پس بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس به مراجع قضایی اعلام می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی