Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به استقبال زیاد خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده، گفت: ظرفیت اکثر مدارس غیردولتی کرمانشاه تکمیل شده است.

مهریار حاتمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با وجودی که برای سال تحصیلی آینده حداقل یک مدرسه 18 کلاسه در مقطع متوسطه اول و دوم در شهر کرمانشاه به جمع مدارس غیردولتی استان اضافه خواهد شد، اما باز هم برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی کمبودهایی در استان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت اکثر مدارس غیردولتی استان حتی آنهایی که در مناطق حاشیه‌ای قرار دارند، تکمیل شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از علل استقبال خانواده ها از ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی مجهز بودن این مدارس به امکانات و تجهیزات پیشرفته است، گفت: با توجه به اینکه در سه سال تحصیلی گذشته به واسطه شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شده اند، خانواده‌ها با این تفکر که مدارس غیردولتی امکانات بیشتری برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان دارند، تمایل بیشتری به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی پیدا کرده‌اند. 

 وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی اغلب کمتر بوده و اکثر کلاس ها  20 نفره تشکیل می شود، گفت: کم بودن تعداد دانش‌آموزان یکی از امتیازات مهم مدارس غیردولتی است که مورد توجه خانواده‌ها قرار می گیرد.

حاتمی ادامه داد: البته مدارس غیردولتی ضمن اینکه  از تجهیزات به روزتری جهت آموزش استفاده می‌کنند، دستشان هم برای در نظر گرفتن کلاس های فوق برنامه باز است.

حاتمی با اشاره به احتمال افزایش تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان در سال تحصیلی آینده، گفت: سال تحصیلی گذشته 16 هزار و 900 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل بودند که این آمار امسال افزایش خواهد داشت.

 وی در ادامه با اشاره به سهم کم مدارس غیردولتی در تحصیل دانش‌آموزان در استان کرمانشاه، گفت: در حالی که استاندارد کشوری تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی 12.7 درصد کل دانش‌آموزان است، در استان کرمانشاه فقط 4.7 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

 حاتمی گفت: هم اکنون 143 مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس غیردولتی استان مدارس غیردولتی مدارس غیردولتی تعداد دانش آموزان استان کرمانشاه دانش آموزان سال تحصیلی خانواده ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند