Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@19:04:01 GMT

لفاظی جدید رئیس ستاد کل اسرائیل درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۰۴۸۹

لفاظی جدید رئیس ستاد کل اسرائیل درباره ایران

رئیس ستاد کل رژیم صهیونیستی در حالیکه از شکست تلاش‌های بایدن برای ائتلاف‌سازی علیه ایران عصبانی به نظر می‌رسید، بار دیگر از گزینه نظامی سخن گفت.

به گزارش مشرق، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل رژیم صهیونیستی در مراسم معارفه فرمانده جدید «بخش داخلی» ارتش صهیونیستی، بار دیگر ادعا کرد که این رژیم طرح‌های نظامی برای هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران در دست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته الجزیره، کوخاوی در لفاظی‌های ادامه‌دار خود افزود: «گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران، واجب اخلاقی است و ارتش اسرائیل با قدرت آماده حمله به ایران است و ما آماده هرنوع تحول و سناریویی هستیم. برای اقدام نظامی علیه ایران، برنامه‌های عملیاتی متنوع طراحی شده و ضمن وجود منابع مالی فراوان، سلاح‌های مناسب فراهم شده و کارهای اطلاعاتی و آموزشی انجام شده است.»

همزمان با این سخنان، «مایکل کوریلا» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) نیز روز گذشته به سرزمین اشغالی رفت و با آویو کوخاوی دیدار کرد و دو طرف درباره تهدیداتی که علیه منافع آن‌ها در منطقه وجود دارد، گفت‌وگو کردند.

این پریشان‌گویی‌ها در شرایطی است که به گفته تحلیلگران و رسانه‌های صهیونیستی، رژیم تل آویو به شدت از نتایج سفر سه روز گذشته «جو بایدن» به منطقه غرب آسیا، نا امید شده است. سفری که بدون هیچ دستاوردی پایان یافت و آرزوی صهیونیست‌ها برای ایجاد یک ائتلاف نظامی منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به باد رفت.

از سوی دیگر به گفته محافل صهیونیستی، «آویو کوخاوی» قرار است به زودی از مقام خود به زودی عزل شود و  «ایال ضمیر» جانشین سابق ستاد کل ارتش، «هرتزی هالِوی» جانشین فعلی ستاد کل ارتش و «یوئل استریک» فرمانده نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی گزینه‌های جانشینی کوخاوی هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ارتش جمهوری اسلامی ایران آویو کوخاوی حمله به ایران برنامه هسته ای ایران اسرائیل رژیم صهیونیستی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ستاد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

به گزارش خبرآنلاین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا وارد مرحله اجرا نشده و در انتظار تعیین جانشین است حال آنکه منصب رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

به گزارش ایرنا پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

در همین ارتباط یدیعوت آحارونوت نوشت که تعیین جانشین برای فرماندهان ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و شاباک نیز خود یک مشکل اصلی است.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفاها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900138

دیگر خبرها

  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • پیش‌بینی استعفای «هرتزی هالوی» و دیگر مسئولان نظامی شکست ۷ اکتبر
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد