Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@03:19:34 GMT

شیرمادر کلید رشد نوزادان نارس است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۰۷۲۱

شیرمادر کلید رشد نوزادان نارس است

 

به گزارش تابناک به نقل از هلث دی نیوز، مطالعات قبلی نشان داده است که نوزادان نارس در معرض خطر بالاتر عملکرد ضعیف در ریاضیات، روخوانی و سایر مهارت‌های تحصیلی هستند. آنها همچنین در معرض خطر بیشتر ابتلاء به اختلال بیش فعالی قرار دارند.

اما محققان می‌گویند تغذیه آنها با مقدار زیادی شیر مادر این خطر را کاهش می‌دهد و در سال‌های بعد منجر به عملکرد بهتر مغز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه داده‌های مربوط به ۵۸۶ نوزاد متولد شده در کمتر از ۳۳ هفته بارداری در پنج مرکز زایمان استرالیا مورد بررسی قرار گرفت. محققان میزان شیر مادری که نوزادان در هر روز تغذیه می‌کردند و همچنین مدت زمانی که والدین به شیردهی ادامه دادند را بررسی کردند.

به طور کلی، تیم تحقیق دریافت که مصرف بیشتر شیر مادر با ضریب هوشی بالاتر و نمرات بالاتر در زمینه روخوانی و ریاضی در سن ۷ سالگی مرتبط است.

همچنین والدین علائم بیش فعالی کمتری را برای کودکانی که شیر مادر بیشتری می‌نوشیدند، گزارش کردند.

علاوه بر این، مدت طولانی‌تر شیردهی- تا ۱۸ ماه- با نمرات بالاتر در روخوانی، املا و ریاضی همراه بود.

دکتر «مندی براون بلفورت»، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد، گفت: «مطالعه ما راهبردهای توصیه شده برای حمایت از والدین در جهت تأمین شیر مادر برای نوزادان نارس را تأیید می‌کند.»

بلفورت در ادامه افزود: «به عنوان یک جامعه، ما باید روی خانواده‌ها سرمایه گذاری کنیم چراکه این سرمایه گذاری تا وقتی که کودکان به سن مدرسه می رسند همچنان ادامه خواهد داشت.»

از آنجایی که این مطالعه مشاهده‌ای بود، نمی‌توان ثابت کرد که شیردهی به مزایای تحصیلی منجر شده است. نویسندگان اذعان می‌کنند که ممکن است عوامل دیگری نیز نقش داشته باشند.

منبع: مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر شیر مادر شیردهی آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد