Web Analytics Made Easy - Statcounter

شارل میشل، رئیس شورای اروپا امروز (دوشنبه) گفت شورای اتحادیه اروپا با اختصاص پنجمین بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کرده است.

میشل در توییتی نوشت: «من از توافق سیاسی شورای اتحادیه اروپا در مورد بسته پنجم به اوکراین در چارچوب EPF استقبال می‌کنم. حمایت اتحادیه اروپا در تجهیزات نظامی به نیرو‌های مسلح اوکراین در حال حاضر به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد یورو رسیده است».

گفتنی است EFP یا برنامه «تسهیلات صلح اروپا» به کشور‌های اتحادیه این امکان را می‌دهد تا انواع تجهیزات را در اختیار نیرو‌های مسلح شرکای خود قرار دهند.

گاردین در گزارشی نوشته است از سال ۲۰۱۴ تا کنون اوکراین مجبور شده به خاطر درگیری‌ها با روسیه بیش از ۶۰ میلیارد دلار وام خارجی بگیرد که تنها بخش کوچکی از آن را بازپرداخت کرده است. پرداخت چنین مبلغی برای یک کشور فقیر بسیار دشوار خواهد بود و بدهی آن برای اوکراین و سود آن به جیب صندوق‌های تامین غربی می‌رسد.

از سوی دیگر، مقامات روسیه نیز هشدار داده اند با افزایش ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین، درگیری و جنگ ادامه دار شود. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر گفته است ارسال سلاح به اوکراین تهدیدی برای همه است. زیرا هم جنگ را در این کشور طولانی‌تر می‌کند و هم این سلاح‌ها بعدا از طریق بازار سیاه به اتحادیه اروپا بازمی‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تجهیزات نظامی جنگ اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین