Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، منابع خبری از سفر قریب الوقوع فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه به تهران خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزیر امور خارجه سوریه قرار است فردا سه‌شنبه عازم جمهوری اسلامی ایران شود. 

این در حالی است که هنوز منابع رسمی سوری، خبری از سفر وزیر خارجه این کشور به تهران منتشر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المقداد در حالی عازم تهران خواهد شد که قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم به تهران سفر کنند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه خبر داد که اردوغان درصدد است تا در جریان سفر دو روزه خود به تهران، با رئیس جمهور روسیه دیدار دوجانبه داشته باشد.

کاخ کرملین روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین روز ۱۹ جولای (۲۸ تیرماه) برای شرکت در نشست سه جانبه سران با «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و اردوغان،‌به تهران سفر خواهد کرد.

انتظار می‌رود این سه رئیس جمهور در مورد تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم از جمله علیه داعش و  «پ‌ک‌ک» و بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری به سوریه گفت‌وگو کنند.

روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر مذاکراتی را درباره سوریه به عنوان بخشی از «روند صلح آستانه» برای پایان دادن به بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور خاورمیانه برگزار کرده‌اند.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ۱۱ تیر ماه در سفر به دمشق با وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار راه‌های گسترش همه جانبه روابط دو کشور، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت. 

در این ملاقات امیرعبداللهیان تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور را نشانه‌ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف کرد. 

وی با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعان حرم، تأکید کرد: در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه‌ای در مقابله با تروریسم و گروه‌های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.

وزیر امور خارجه سوریه هم، سفر امیرعبداللهیان به دمشق را با توجه به تحولات مهم جاری در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت ارزیابی کرد و گفت: این سفر پیوندهای عمیق بین دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

وی سفر رئیس جمهور سوریه به تهران را تاریخی و سرنوشت ساز توصیف و تاکید کرد: ما آماده گسترش هر چه بیشتر روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها هستیم.

المقداد همچنین با اشاره به مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی خون خود را در راه مبارزه مقدس با تروریسم و نجات کشورهای منطقه از اشغال آمریکا اهدا کرد. 

کد خبر 691397 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه ایران و ترکیه ایران و روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و سوریه خبر ویژه ایران و ترکیه ایران و روسیه جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه خارجه سوریه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین