Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن به منظور حل و فصل اختلافات تاریخی میان دو کشور با هم دیدار و گفتگو کردند.

«پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه با «یوشیماسا هایاشی» همتای ژاپنی خود در توکیو دیدارکرد. این دیدار در حالی صورت گرفت که دو طرف امید دارند که بتوانند بر اختلافات تاریخی میان خود غلبه کنند و روابط تیره و تار توکیو و سئول را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین سفر وزیر امور خارجه کره جنوبی به پایتخت ژاپن پس از روی کار آمدن «یون سوک یول» رئیس جمهور جدید کره جنوبی در ماه مه، است.

وزیر خارجه کره جنوبی پیش از عزیمت به ژاپن در صحبت با خبرنگاران در سئول سفر خود را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود که به طرف ژاپنی خواهد گفت که رئیس جمهور این کشور اراده قوی برای بهبود روابط با ژاپن را دارد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که آمریکا همزمان از متحدان اصلی خود در آسیا خواسته تا روابط خود را بهبود بخشند و به جای اختلاف نظر در زمینه‌هایی مانند برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی و نفوذ فزاینده چین همکاری کنند.

مقامات ژاپنی با تاکید بر اهمیت ویژه بهبود روابط میان دو کشور می گویند آنها به دنبال پیشنهادات سئول برای حل و فصل اختلافات دو جانبه است، از جمله در خصوص دستور دادگاه کره جنوبی برای توقیف دارایی های شرکت های ژاپنی متهم به عدم پرداخت غرامت به برخی از کارگران دوران استعمار این کشور هستند.

انتظار می رود دادگاه عالی کره جنوبی در ماه اوت یا سپتامبر تصمیم نهایی خود را در مورد این دارایی ها اتخاذ کند و توکیو نسبت به عواقب جدی در صورت اجرای دستورات دادگاه هشدار داده است.

کد خبر 5541322

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن کره جنوبی شرق آسیا جو بایدن ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی روسیه اوکراین ایران فلسطین عراق ترکیه جنگ اوکراین نشست جده عربستان اتحادیه اروپا افغانستان خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دستورانی افزود: طبق ارزیابی های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استانداردهای مصوب است و استفاده از مکمل های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نمی باشد.


وی گفت: بنا به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی در خصوص مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) و یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل ها تحت نظارت استاندارد نیست.


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو می شود، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود